Учні мають стати суб’єктами освітнього процесу. Таку можливість повинні забезпечити всі сучасні школи. Про це заявила міністерка освіти і науки України Ганна Новосад під час цьогорічної зустрічі Ялтинської Європейської стратегії (YES).

За її словами, діти повинні мати шанс самостійно обирати предмети для навчання, давати зворотний зв’язок і працювати за індивідуальними освітніми траєкторіями.

«Це ще під час шкільного навчання допоможе виховувати громадян, які зможуть робити свідомий вибір у житті», — запевнила міністерка.

Окрім цього, пріоритетним завданням нової команди МОН є цілковита ліквідація відчуття страху із системи шкільної освіти. На думку очільниці відомства, негативна тенденція бере початок ще з радянських часів, коли стосунки між учнем і вчителем, учителем і директором, директором і представниками міністерства були досить напруженими, позбавленими відчуття рівності.

«Якщо ми не заберемо цей страх, який сковує будь-який творчий потенціал, будь-яку можливість до діалогу, говорити про щасливих громадян ми не зможемо», — переконана Новосад.

Водночас вона наголосила, що нинішній уряд цивілізовано підходить до змін, що вже відбулися в освітній реформі: всі ефективні кроки МОН продовжить, зробивши поступ необоротним, а рух у напрямі нових пріоритетів теж не зупинить. Так, сьогодні важливо переймати досвід закордонних колег, досліджувати методи найуспішніших держав у галузі освіти. Зокрема, на думку очільниці відомства, варто звернути увагу на скандинавські країни, де в школах особливий акцент роблять на розвитку м’яких навичок, учать дітей працювати з власним емоційним інтелектом, досліджувати світ, взаємодіяти з іншими та усвідомлювати цінність громади.