Під час засідання.

Фото Олександра КЛИМЕНКА.

Більше фото тут

Після відкриття ранкового засідання Голова Верховної Ради Дмитро Разумков оголосив на вимогу депутатських фракцій «Батьківщина» і «Голос» півгодинну перерву для проведення консультацій щодо розгляду проекту Виборчого кодексу.

А після її завершення повідомив про досягнення домовленості щодо відкладення розгляду проекту Виборчого кодексу (№ 0978) із пропозиціями Президента, оскільки порівняльна таблиця надійшла із запізненням і не всі народні депутати змогли з нею ознайомитися.

Водночас згодом народні депутати проголосували за продовження четвергового пленарного засідання до вичерпання питань порядку денного.

Далі голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова представила у першому читанні законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо стабілізації функціонування системи загальнообов’язкового державного соціального страхування (№ 2275). Вона нагадала, що два тижні тому всі стали свідками дестабілізації роботи Фонду соціального страхування, коли його керівник після поновлення на посаді створив штучну кризу, оголосивши, що фонд припиняє виплату регресів та лікарняних, хоча казначейство справно виділяло фінансування. «Законопроектом пропонується переглянути принципи формування правління Фонду соціального страхування, змінити представництво сторін соціального діалогу в правлінні фонду (замість нинішнього принципу, за яким до складу правління входять по сім представників від держави, роботодавців та профспілок, воно має складатися із десяти представників держави та ще по чотири особи представлятимуть застрахованих осіб і роботодавців. — Авт.), а також посилити державний контроль за діяльністю фонду шляхом надання Кабінету Міністрів функції призначення керівника виконавчої дирекції фонду», — повідомила голова комітету. Крім того, законопроект № 2275 передбачає, що електронний реєстр листів непрацездатності є складовою частиною реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового соціального страхування. Ухвалення законопроекту № 2275 в першому читанні підтримали 250 народних депутатів.

У першому читанні 322 голосами схвалено законопроект про національну інфраструктуру геопросторових даних (№ 2370).

В цілому 362 голосами ухвалено законопроект про внесення змін до Земельного кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо протидії рейдерству (№ 0858). Голова Комітету з питань аграрної та земельної політики Микола Сольський повідомив, що законопроектом вносяться зміни до низки законодавчих актів, які дозволять унеможливити неправомірне заволодіння землями, захоплення майна та привласнення корпоративних прав підприємств. «Законопроект зобов’язує оцифрувати всі наявні в Держгеокадастрі відомості про раніше видані державні акти та зареєстровані договори оренди і внести ці відомості до кадастру у максимально стислі терміни, запроваджуються запобіжники щодо підроблення нотаріальних документів, вдосконалюється процедура поновлення договорів оренди земельних ділянок», — наголосив голова комітету.

Після розгляду 49 поправок в цілому ухвалено законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо формування державної політики у сфері праці, трудових відносин, зайнятості населення та трудової міграції     (№ 2168). Голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова зазначила, що у зв’язку з перерозподілом повноважень, що стосуються державної політики у сфері праці та зайнятості населення, цим законопроектом пропонується передати ці функції від Міністерства соціальної політики до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства.

Під час обговорення поправок Н. Королевська висловила сумнів, що Міністерство розвитку економіки належним чином виконуватиме функції у сфері праці та зайнятості населення, адже в міжнародній практиці питання трудових відносин належать не до економічної, а до соціальної політики.

Ухвалений в першому читанні законопроект про оборонні закупівлі (№ 2398-д) спрямовано на підвищення ефективності використання бюджетних коштів під час закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, сприяння розвитку науково-технічного й технологічного потенціалу вітчизняного ОПК та зниження корупційних ризиків. «Чинне законодавство у сфері закупівель для потреб безпекового блоку має серйозні недоліки через надмірну засекреченість, зарегульованість та можливість ручного керування процесами під час відбору постачальників. Конкурентні процедури під час оборонних закупівель сьогодні фактично відсутні, тому питання зміни законодавства у цій сфері є одним з найактуальніших для посилення національної безпеки і оборони», — зазначив голова підкомітету Комітету з питань національної безпеки, оборони та розвідки Ігор Копитін.

Під час обговорення народний депутат Михайло Забродський зазначив, що пропонований до ухвалення в першому читанні законопроект № 2398-д передбачає щонайменше чотири фундаментальні речі. «По-перше, замовниками в оборонних закупівлях зможуть ставати не лише суб’єкти господарювання, що належать до сфери управління держави, але й інші, визначені Кабінетом Міністрів, суб’єкти, що захищатиме інтереси національного виробника. По-друге, конкретизуються особливості здійснення оборонних закупівель. По-третє, доопрацьовано критерії оцінки пропозицій учасника закупівель. І четверте — вдосконалено процедуру оскарження судових рішень та дій замовника під час застосування процедур спрощеного відбору без застосування електронної системи закупівель», — сказав він, наголосивши, що цей законопроект дозволить застосовувати у Збройних Силах модель, яка з успіхом використовується Міністерством внутрішніх справ, що завжди було предметом певної заздрості військових до представників МВС.

Законопроект про внесення змін до Митного кодексу України (щодо тимчасового порядку застосування статей 470 та 481, № 2288) стосується врегулювання питання митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією. За словами голови Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Олександра Ковальчука, попри ухвалення закону про внесення змін до Митного кодексу, яким накладення штрафних санкцій за порушення порядку ввезення транспортних засобів з іноземною реєстрацією на митну територію України було відтерміновано до кінця 2019 року, повністю цю проблему не вирішено. Зокрема, досі зберігаються жорсткі санкції за перевищення строку ввезення чи транзиту автомобілів на «євробляхах» у вигляді штрафу в розмірі 170 тисяч гривень. Тож пропоновані зміни передбачають, що в разі порушення митних правил, передбачених статтями 470 та 481, застосовуватимуться санкції у вигляді штрафу в розмірі 8,5 тисячі гривень та 17 тисяч гривень відповідно. Законопроект № 2288 ухвалено в першому читанні.

В цілому ухвалено законопроект про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов діяльності для підприємств та організацій, які засновані громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю (№ 2439).

Верховна Рада ухвалила законопроекти про ратифікацію Угоди у формі обміну листами між Україною та Європейським Союзом про внесення змін до торговельних преференцій щодо м’яса птиці та переробленого м’яса птиці, передбачених Угодою про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами, з іншої сторони (№ 0009) та про ратифікацію Фінансової угоди щодо подовження третьої лінії метрополітену в місті Харків між Україною та Європейським інвестиційним банком (№ 0008).

Перший заступник Голови Верховної Ради Руслан Стефанчук привітав усіх волонтерів із Міжнародним днем волонтера. «Саме завдяки вам вдалося втримати незалежність України та протистояти агресії», — сказав він та подякував усім волонтерам за їхні зусилля.

На початку ранкового засідання народні депутати вшанували хвилиною мовчання пам’ять загиблої під час пожежі в навчальному корпусі Одеського коледжу економіки, права та готельно-ресторанного бізнесу студентки. «Це трагедія для держави, трагедія для батьків та рідних», — сказав Голова Верховної Ради Дмитро Разумков та висловив сподівання на диво щодо іще 14 осіб, місцезнаходження яких не було встановлено.