Минулого тижня на сайті Кабміну з’явилася інформація про те, що уряд у повному обсязі профінансує усі захищені статті видатків, до яких входять пенсії, зарплати та всі соціальні виплати. Також профінансує всі зобов’язання, на які відкрито асигнування.

Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук заспокоїв, що тимчасове припинення виплат казначейства за всіма іншими статтями тимчасове. Таке вже не раз траплялося: «Вся інформація окремих ЗМІ — фейк. Всі пенсії, зарплати та соціальні виплати буде профінансовано. У державному бюджеті достатньо коштів!..».

Далі — більше! Прем’єр запевнив, що уряд, мовляв, не допустить безконтрольних витрат. До кінця фінансового року держказначейство вручну переглядатиме всі виплати, щоб максимально ефективно витратити гроші українських платників податків.

Хотілося б бачити!

«Те, що така ситуація трапилася, — результат роботи неефективної державної машини протягом десятиліть. Нині наша команда працює над тим, щоб ця ситуація не повторювалася більше ніколи. Але головне: люди — в безпеці», — наголосив глава уряду. І заспокоїв, що найближчим часом міністр фінансів Оксана Маркарова дасть брифінг, на якому пояснить усі деталі.

А ми нагадаємо читачеві, що пані Маркарова прийшла в нинішній уряд, як це не дивно, з попереднього. Чи не вона доклала руку до створення бюджету-2019, і, мабуть, вона не стояла осторонь складання бюджету-2020?!

Можна було б вважати тему закритою, якби, як за помахом чарівної палички, у бюджеті з’явилися гроші і почалися заблоковані виплати. Але крім пояснень причин і кивання на попередників — жодних змін!

Тому не зайве нагадати, що українці і самі здатні всьому знайти пояснення. А, наймаючи на роботу чиновників такого рівня, насамперед чекають від них не пояснень невдач та пошуку причин тимчасових труднощів, а зважених і професійних рішень у подоланні щоденних викликів.

Запроваджена вперше в Україні система монетизації субсидій дала збій. Пільговикам не надходять смс-повідомлення про оплату комунальних послуг, тому споживачі нервують, адже не знають, чи отримують державну допомогу.
Мінсоцполітики, виявляється, завалене скаргами на недіючу схему нарахування пільг та субсидій. Відомство інформує людей навіть у неприймальні дні, але поки що, кажуть, їхні тривоги переважно безпідставні — боргів немає.

Тим часом багатьом споживачам повідомлення з інформацією від банку чомусь не надходять. Причина більш ніж банальна. Ті, хто не написав заяву до 15 жовтня, мають безготівкову монетизацію. Замість «живих» грошей комуналку за них сплачує державний банк. Але...

«Ощадбанк», кажуть, може мати некоректні дані. У разі, якщо щось змінилося в людини, можливі розбіжності. Це пов’язано з тим, що управління соцзахисту не передало необхідну інформацію до «Ощадбанку». Отже, коло замкнулося?

У  Київському метрополітені теж постійні перебої з роботою е-квитка. Там теж після кожного такого випадку звітують, що працюють над усуненням проблем.

Зарано, мабуть, дехто замахнувся на цифровізацію, або так звану державу у смартфоні! Не з нашим щастям?

Підсумовував Віктор БОНДАР.