Про це під час наради з керівниками ОДА заявив Прем’єр-міністр Олексій Гончарук.

«Програма Президента «Велике будівництво» стартує з 1 березня. Ми починаємо масштабне будівництво та капітальний ремонт шкіл, дитячих садків, приймальних відділень лікарень, стадіонів та доріг по всій країні. Уряд забезпечить регіони всім необхідним, щоб будівництво почалось вчасно, а головне завдання керівників ОДА — це вчасна координація діяльності з профільними міністерствами та відомствами та організація роботи на місцях», — зазначив прем’єр.

За його словами, спочатку кожна область має узгодити з Міністерством розвитку громад та територій перелік об’єктів, які планується побудувати чи відремонтувати протягом року. «До 14 лютого всі області мають узгодити перелік об’єктів на будівництво з Мінрегіоном у рамках Державного фонду регіонального розвитку, який для багатьох є основним джерелом фінансування», — нагадав він, зауваживши, що в пріоритеті опорні школи та лікарні.

Ще одним важливим пріоритетом на нинішній рік є дорожнє будівництво, тож окремо області мають узгодити з Укравтодором перелік доріг, які планують побудувати в рамках Дорожнього фонду. «Зі всіх областей, які до 1 лютого мали подати Укравтодору ці документи, тільки шість уже мають узгоджений перелік доріг. Ще 13 планів областей — в процесі узгодження», — повідомив О. Гончарук та закликав решту шість областей, які поки що не подали до Укравтодору жодного документа та не мають чітких планів дорожнього будівництва, невідкладно визначитися з цим питанням. «У кожного керівника ОДА має бути конкретний план області з переліком усіх об’єктів та доріг до них, і ці плани кожен голова облдержадміністрації презентує на засідання уряду», — підкреслив прем’єр.

Нагадаємо, що відповідно до ухваленої наприкінці січня Дорожньої стратегії-2020, планується побудувати та оновити понад шість тисяч кілометрів доріг, з яких чотири тисячі кілометрів шляхи загальнодержавного значення та майже 2,5 тисячі кілометрів — місцевого. Для реалізації цих планів планується залучити 85 мільярдів гривень, з яких 30 мільярдів має забезпечити Державний дорожній фонд, 35 мільярдів гривень має надійти за рахунок додаткового фінансування та ще майже 20 мільярдів планується залучити під державні гарантії. Зокрема, 4 лютого Президент підписав ухвалені Верховною Радою закони про внесення змін до Бюджетного кодексу та про внесення змін до статті 6 Закону «Про Державний бюджет України на 2020 рік», які дадуть змогу Укравтодору залучити в українських державних банків та за рахунок випуску єврооблігацій 19,3 мільярда гривень.

Серед планів Укравтодору на 2020 рік значиться подальша розбудова мережі швидкісних автомобільних доріг, які матимуть не менше двох смуг руху в один бік, а також роздільну смугу, що дозволяє забезпечити дозволену максимальну швидкість руху до 110-130 км/год. Цього року будівельні роботи із розширення до чотирьох смуг руху будуть виконуватися на ділянці від Лубен до Полтави, а також від Полтави до міста Валки, на окремих ділянках траси від міста Ковель до українсько-польського кордону та на трасі Н-3, починаючи з відгалуження біля Решетилівки швидкісного шосе М-03 і до міста Дніпро. Крім того, Укравтодор планує провести проектні роботи щодо розбудови майбутніх швидкісних доріг на окремих ділянках між Ужгородом і Мукачево, між Дніпром і Кривим Рогом та від міста Рівне до межі Львівської області, а також розпочати підготовку техніко-економічне обґрунтування для розширення до чотирьох смуг доріг Львів — Тернопіль — Хмельницький — Вінниця — Умань та Одеса — Миколаїв — Херсон.