Якихось урочистостей із цієї нагоди тут не влаштовували. Не лише через карантинні обмеження. Порівняно із загальною кількістю вантажних вагонів, випущених на підприємстві з понад півторастолітньою історією, згадана кругла цифра не вражає. Однак вона також є значущою, адже засвідчує здатність трудового колективу перебудовуватися й оперативно задовольняти сьогочасні потреби потенційних замовників та покупців.

Нагадаємо, що до 2005 року такі вагони на КВБЗ узагалі не виробляли. Саме півтора десятиліття тому кременчуцькі виробничники освоїли випуск перших для підприємства «мінвозів» моделей 19-7017 і 19-7017-01. А 2011 року лінійку вагонів-хоперів для перевезення мінеральних добрив доповнили модернізованою моделлю 19-7017-05. Ідеться про вагони нового покоління, що мають краплеподібну форму й заокруглені бокові стінки (на знімку).

Вони відповідають усім параметрам якості та надійності. Кузов такого вагона вантажопідйомністю 71 тонна й об’ємом 96 кубічних метрів оснащений удосконаленим пристроєм для розвантаження. Його внутрішня поверхня має спеціальне антикорозійне покриття, що захищає цю «краплину» від агресивного середовища вельми специфічних вантажів. Ретельно прогрунтовують «нутрощі» на дільниці очищення складально-зварювального корпусу.

А починається шлях кожного такого вагона до замовника на заготівельній дільниці, де виготовляють до 80 відсотків(!) деталей для нього. Після поступового нарощування металевих м’язів він потрапляє навіть у корпус пасажирського машинобудування, де у спеціальних очисних камерах його, так би мовити, доводять до кондиції. Зрештою, завершується все фарбуванням та нанесенням необхідних позначень на малярній і трафаретній дільницях корпусу вантажного вагонобудування.

За тими буденними клопотами — напружена праця десятків робітників, майстрів дільниць, технологів, конструкторів, управлінців. Над виконанням термінових замовлень вони працюють у три зміни. Перші моделі вагонів-хоперів для перевезення мінеральних добрив КВБЗ поставляв вітчизняним підприємцям і залізничникам. Останнім часом основними замовниками стали представники одного з найбільших на теренах колишнього Союзу підприємств-виробників цієї продукції — акціонерного товариства «Білоруськалій». І ювілейний тисячний вагон дістанеться саме їм.

Фото автора.