Саме такий підхід щодо формування заробітних плат пропонують застосувати законодавці у проекті закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів у сфері державного регулювання оплати праці в публічному секторі" (№ 2795), авторства групи народних депутатів, зокрема Олександра Колтуновича та Наталії Королевської.

"Існуюча система державного регулювання оплати праці в публічному секторі (сектор державного та муніципального управління, сектор державних корпорацій) є застарілою і в основному спрямована на регулювання розмірів посадових окладів працівників установ та організацій, які фінансуються з державного бюджету. Водночас залишається нерегульованою діяльність державних підприємств та об'єднань державних підприємств, які працюють на основі комерційного розрахунку, а це дозволило встановлення надмірно високих посадових окладів для представників топ-менеджменту національних акціонерних компаній та державних акціонерних товариств, що посилює диференціацію рівня оплати праці працівників публічного сектора та викривляє еквівалентність винагороди за затрачену працю", – наголошують автори законопроекту.

В умовах скрутного становища переважної більшості населення невиправданими також є надмірно високі заробітні плати членів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, тому необхідно обмежити максимальний розмір їхньої оплати праці десятьма мінімальними заробітними платами, переконаний Олександр Колтунович.

Крім того, через відсутність належної системи адміністрування та ідентифікації бази стягнення ЄСВ, (верхня межа нарахування цього платежу обмежується 15 мінімумами заробітної плати), з великих і дуже великих заробітних плат керівників бізнесу, менеджерів державних монополій, до Пенсійного фонду не доходять значні суми, що є неприпустимим у нинішніх умовах солідарної системи пенсійного забезпечення, вважають народні депутати.

Власне, автори законопроекту, серед іншого, пропонують у законопроекті усунути верхню межу нарахування ЄСВ, що, на їхнє переконання, значно розширить базу наповнення соціальних фондів держави, зокрема Пенсійного фонду України, і зменшить його дефіцит і, відповідно, навантаження на державний бюджет. Реалізація законопроекту дасть змогу забезпечити еквівалентність оплати праці в публічному секторі національної економіки, зменшить дефіцит Пенсійного фонду України, усуне необґрунтовані пільги для власників бізнесу при оподаткуванні їхніх доходів, наголошують вони.

Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів уже розглянув цей законопроект на своєму засіданні та, відзначивши його позитивний вплив на державний бюджет, рекомендуватиме Верховній Раді ухвалити його за основу. А оскільки вже є попередня домовленість про його підтримку у сесійній залі, розглянути його можуть на найближчому пленарному тижні.