Зношеність основних фондів становить у цих галузях 70 і більше відсотків. Свідчення тому — надзвичайні події, що дедалі частіше трапляються в містах і завдають шкоди здоров’ю людей і навіть забирають життя, а також знищують майно та ресурси. Одна з таких відбулася на Позняках у столиці, коли вибухом була зруйнована велика частина житлового будинку, що призвело до загибелі декількох мешканців.

На думку президента УСПП, голови Антикризової ради громадських організацій Анатолія Кінаха, уряд має сформувати план відродження промисловості, задіяти програми імпортозаміщення, локалізації високого рівня.

Безумовно, програми «великого будівництва», до яких слід додати проекти локалізації та імпортозаміщення, потребують державної підтримки, запровадження механізмів державно-приватного партнерства.

«Підтримка внутрішнього ринку, стимулювання попиту і виробництва, пошук механізмів компенсації роботодавцям за збереження робочих місць — через безвідсоткові кредити, пролонговані в часі обов’язкові виплати задля збереження і формування робочих місць у ключових галузях промисловості, малому і середньому бізнесі — ось головні пріоритети», — переконаний президент УСПП.

«Ділова спільнота вимагає від Національного банку України, уряду разом із парламентом негайно ухвалити спеціальну програму (чи програми по галузях, які уряд визначить пріоритетними) доступу виробників до кредитних ресурсів, враховуючи, що інакше про збереження робочих місць говорити марно», — стверджують в УСПП.

Президент УСПП додає, що в Україні є кілька заводів, здатних виробляти продукцію транспортного машинобудування (локомотивів і швидкісних потягів), також реалізувати програми імпортозаміщення, локалізації високого рівня, а за певної модернізації — розробити і випускати в серійному виробництві якісний і конкурентоспроможний український електровоз. Це насамперед Крюківський вагонобудівний завод, Дніпровський електровозобудівний завод. Навколо них працює низка суміжників, які отримають друге дихання після запуску вказаних заводів, наприклад Хмельницький завод «Укрелектроапарат», що виробляє трансформатори.

Державні програми розвитку промисловості, а також імпортозаміщення та максимальної локалізації виробництв у сфері машинобудування — ось що потрібно, щоб ця потужна і перспективна галузь ожила, почала приносити дохід, конкурентоспроможний продукт, забезпечила тисячі людей технологічними робочими місцями.

Масштабні інфраструктурні програми під егідою держави — оновлення рухомого складу «Укрзалізниці», модернізація енергетичної інфраструктури, дорожнє будівництво, розширення промислового та житлового будівництва — потребують великої кількості робочих рук, дадуть значний економічний ефект. Програми імпортозаміщення та максимальної локалізації виробництв, насамперед у сфері машинобудування, зможуть зупинити деіндустріалізацію країни, дати шанс розвитку промисловості.

Відкривається період нових можливостей для внутрішнього ринку, просто його треба посилити відповідним рівнем державної підтримки, добре прорахованими стратегіями і програмами, високим рівнем менеджменту.