Цікаво було поспілкуватися з міським головою Сарн Світланою Усик (на знімку). Адже це місто незабаром стане центром укрупненого Сарненського району. Хотілося почути з перших вуст, чи готове воно до такого важливого кроку. А почала розмову із запитання:

Із досье

Світлана Усик народилася в селі Селище Сарненського району. Освіта вища. Працювала у виконавчій владі, профспілках, у 2010-му — першим заступником міського голови. На позачергових виборах 2014 року та в жовтні 2015-го обрана міським головою. Позапартійна. Одружена, має двох доньок і двох онуків.

— Що обіцяли виборцям такого заполітизованого міста як Сарни, що вони вас двічі обирали міським головою?

— Вважаю, що обіцяти наперед, не знаючи про можливості виконати зобов’язання, — це бути нещирим, безвідповідальним перед тими, хто за мене голосував. Тому, балотуючись на посаду міського голови, інформувала жителів міста про своє бачення розвитку районного центру. У планах роботи на сьоме скликання було створення максимально зручних умов для проживання в місті, розвиток дошкільної освіти, культури та спорту, розбудова міського середовища, згуртування жителів міста для втілення ідеї активної участі в процесах громади.

— Чи вдалося зробити місто комфортним для проживання?

— Це краще було б запитати в містян. Я ж оперуватиму цифрами. Протягом останніх п’яти років капітально відремонтували дорожнє покриття на 25 вулицях, побудували мережі освітлення 48 вулиць, щороку ремонтуємо ґрунтові дороги щебеневою сумішшю. Реалізували наймасштабніші проекти з благоустрою Парку Героїв Майдану, міського скверу «Залізничник», паркової алеї на вулиці Широкій, Меморіалу Солдатської слави, зони відпочинку біля річки Случ, вулиць міста, прибудинкових територій багатоквартирних будинків, територій закладів культури та дитсадків. Для цього посаджено понад 2 тисячі дерев, 700 кущів, закладано 14 клумб, встановлено 17 паркових архітектурних композицій, 28 дитячих ігрових майданчиків, 34 лавочки тощо. Виготовлено проекти реконструкції міського стадіону «Олімп», рекреаційної зони по вулиці Набережній.

— Мабуть, для такого обсягу робіт потрібна ритмічна робота комунальних підприємств?

— Справді. Вони в нас працюють непогано. КП «Житлосервіс» — з обслуговування будинків багатоквартирного житлового фонду, для якого за кошти міського бюджету придбали трактор, автогідропідйомник, подрібнювач гілок дерев, модернізували сучасними верстатами столярний цех.

КП «Трудівник» приєдналося до КП «Екосервіс», що сприяло оптимізації трудового колективу та концентрації комунальних послуг в єдиний центр їх надання. За кошти міського бюджету для підприємства придбано три сміттєвози, трактор МТЗ 82, дорожній пило-смок на базі автомобіля Ford Cargo, причіп-піскорозкидач, вакуумну машину, гідравлічний прес для промислових відходів. З метою ефективного поводження з твердими побутовими відходами закупили та роздали для користування в індивідуальні домогосподарства 950 пластикових контейнерів. Поступово заміняємо на євро наявні звичайні контейнери біля багатоквартирних будинків.

До речі, кращий досвід роботи комунальних підприємств запозичуємо з публікацій у «Голосі України», обговорюємо статті на апаратних та виробничих нарадах.

У всіх восьми дошкільних навчальних закладах міста провели повний комплекс робіт та створили сучасні комфортні умови для найменших мешканців міста. Навчальні заклади № 5, № 8 перевели на альтернативні (електричне, твердопаливне) види опалення. За кошти міського бюджету капітально відремонтували із заміною покрівлі та утепленням приміщення МБК «Залізничник» (у котельні закладу встановили новий газовий котел), міський клуб «Колос», обладнали кімнату для репетицій та сучасну звукозаписувальну студію у «Залізничнику». Побудували приміщення для зберігання твердого палива у МБК «Сузір’я» та ДНЗ № 8, закупили сучасну музичну апаратуру та сценічні костюми у всі заклади культури міста.

Додатково ввели п’ять ставок керівників гуртків у цих закладах. Капітально відремонтували клуб для осіб з інвалідністю «Повір у себе», придбали для нього автомобіль і встановили великий тренажерний майданчик на його території.

При в’їзді в місто встановили два знаки «САРНИ».

— Чому вас позаочі називають «королевою тротуарів»?

— Визнання «королева» — це завжди найвища оцінка. Можливо, називають так тому, що для зручності мешканців побудували багато тротуарів. Наведу один приклад: протяжність тротуару, побудованого у 2020 році по вулиці Бєлгородській, — понад півтори тисячі метрів. Загалом за останні п’ять років тротуари з’явилися на 37 вулицях. Проекти будівництва доріг у місті не замовляються без будівництва тротуарів та, де можливо, — зливової каналізації. Це теж принципова позиція.

Вважаю, у цьому криється відповідь на ваше запитання.

— Чим Сарни відрізняються від інших райцентрів Рівненщини?

— Мабуть, найкращим транспортним сполученням. У нас вузлова залізнична станція, жваве автобусне сполучення. Через Сарни проходить міжнародна траса Київ — Ковель — Ягодин.

— Невдовзі Сарни стануть центром об’єднаних районів. Що означатиме новий статус центру вже укрупненого району для Сарн?

— На мою думку, укрупнення районів у нашому випадку, крім назви «Сарненський район» (до нього увійшли Сарненський, Рокитнівський, Дубровицький райони), для міста Сарни як його центру нічого не змінить. Хіба що нам потрібно показувати приклад у благоустрої, у комфортності, для чого ми й стараємось.

На місцевих виборах у жовтні цього року буде утворено всі об’єднані територіальні громади на територіях колишніх районів з повноваженнями, максимально наближеними до людей. У майбутньому адміністративні послуги для жителів навіть найвіддаленіших населених пунктів майбутньої Сарненської громади надаватимуть у філіях Центру надання адміністративних послуг у цих населених пунктах, головний офіс якого буде розміщено у Сарнах.

Розмовляла Олександра ЮРКОВА.

Рівненська область.

Фото надано автором.