У внутрішньому дворі головної будівлі міської влади їх випробовували керівники обласного центру та їхні підлеглі-чиновники (на знімку) разом із журналістами.

Щоправда, це зовсім не означає, що вже завтра батьки міста пересядуть із салонів престижних іномарок на двоколісники. Поки що йдеться про те, щоб екологічно чистим видом транспорту в своїх службових справах користувалися передовсім ті, кому частенько доводиться їздити не лише по широких асфальтівках. Зокрема, працівники інспекції з контролю за благоустроєм та комунальної рятувально-водолазної служби. Зголосилися на такі службові мандрівки з вітерцем і фахівці управління архітектури, а також прес-служба міськради.

Зрештою, охочих осідлати металевих коней у міськвиконкомі виявилося набагато більше — від них зібрали замовлення на 78 велосипедів. Однак спершу вирішили за сприяння німецької урядової організації GIZ, яка діє у рамках проекту «Інтегрований розвиток міст в Україні», закупити у понад 6 разів менше безмоторних транспортних засобів. Щоб спочатку перевірити, наскільки вони будуть затребуваними й корисними для чиновників. Тим паче що такі двоколісні «іграшки» недешеві (ціна однієї сягає майже 6 тисяч гривень). Придбано й супутні засоби захисту — шоломи, яскраві жилетки та замки. За допомогою останніх тих «коників» можна буде припинати не тільки на спеціальних велопарковках.

Якщо своєрідний пілотний проект веломобілізації міських чиновників доведе свою ефективність, уже наступного року двоколісників для них обіцяють закупити більше. Хоча причетні до просування цього проекту громадські активісти не приховують стратегічного завдання апробувати не стільки безмоторники, скільки підкованість тих, хто за службовим обов’язком покликаний дбати про розвиток у місті вкрай необхідної для багатьох земляків велоінфраструктури. Адже коли спостерігаєш за велосипедистами виключно через тоноване скло службової автівки, приймати фахові рішення, погодьтеся, важкувато...

Надто з огляду на те, що Полтава відстає від багатьох інших міст в облаштуванні згаданих зручностей для них. Щоправда, останнім часом тут кинулися наздоганяти лідерів. І вже зробили розмітки не деяких вулицях, збільшили кількість велопаркувальних майданчиків тощо. А нещодавно затвердили міську програму розвитку велоінфраструктури, згідно з якою за чотири роки в обласному центрі планують облаштувати 76 кілометрів велодоріжок.

Фото з сайту Полтавської міськради.