У дорожній галузі не припиняють роботи навіть узимку. В міжсезоння, вже з початку року, на автошляхах державного значення Прикарпаття розпочали виконання завдань з експлуатаційного утримання, зауважує начальник Служби автодоріг в області Василь Буджак.

«Минулий 2020-й завдяки програмі «Велике будівництво» став найуспішнішим за останнє п’ятиріччя щодо обсягів фінансування та будівельно-ремонтних робіт на дорогах і мостах, — стверджує посадовець. — Доведені урядом завдання, за відповідними угодами із САД, підрядні підприємства виконали. Якщо такі темпи збережуться, то до кінця 2021-го можемо говорити про завершення відновлювальних робіт та приведення автошляхів у добрий експлуатаційний стан».

Роботи тривали на всіх дорогах державного значення області. На південному сході це, приміром, завершення ремонту автошляху Р-62 Криворівня — Чернівці. На півдні розпочали відновлення однієї з головних магістралей країни в межах Івано-Франківщини — М-12 Стрий — Тернопіль — Кропивницький — Знам’янка, де цьогоріч планують завершити 33-кілометрову ділянку. Серед пріоритетів і ремонт міжобласних артерій Н-18 Івано-Франківськ — Тернопіль та Р-21 Долина — Хуст.

«Доводимо до ладу мостове господарство, — зазначив Василь Буджак. — Торік завершили будівництво двох важливих об’єктів: 240-метрового мосту через Дністер на дорозі Т-09-10 Бурштин — Калуш та в селі Боднарів — на важливій дорожній артерії Н-10 Стрий — Мамалига. Продовжимо розпочатий ремонт ще двох мостів на 16-му кілометрі траси Р-24 Татарів — Кам’янець-Подільський, на межі Надвірнянського та Верховинського районів, і в Яблунові, де вже є тимчасова об’їзна переправа».

У планах на цей рік є й інші важливі об’єкти мостового господарства: на дорозі Т-09-09 Снятин — Косів — Старі Кути в селі Рожнів, на Р-24 Татарів — Кам’янець-Подільський у селі Ільці та на Н-09 Мукачево — Львів у Делятині.

Останній — один із найскладніших, бо міст заокруглений та звужений. Під ним — річка та залізниця. Роботи із розширення шляхопроводу триватимуть без зупинки дорожнього руху, тому що об’їзду там немає.

Наступний крок — реконструкція та розширення доріг. Василь Буджак навів приклад, як гостро відчувається ця проблема на вузькому перешийку автошляху Н-09 Мукачево — Львів у Микуличині. Тут розроблено відповідний проект. Інший випадок — об’їзна Болехова, де необхідно погодження із природоохоронними структурами, адже землі для смуг відведення належать до заповідника місцевого значення.

Важливою складовою є безпека руху. Серед численних заходів варто назвати автономне освітлення пішохідних переходів, упорядкування кільцевих розв’язок, оновлення дорожніх розмітки та знаків тощо. Тут також щороку застосовують інший підхід. Бо недостатньо просто забезпечити проїзд, важливо зробити його комфортним для мешканців Прикарпаття та його гостей.

На цих чинниках акцентував увагу й голова Івано-Франківської облдержадміністрації Андрій Бойчук. Адже оновлення дорожньої інфраструктури сприяє соціально-економічному розвитку краю.

Івано-Франківська  область.