В особі глави держави освіта завжди матиме надійного союзника й лобіста, наголосив Володимир Зеленський і повідомив, що «сьогодні буде опубліковано указ про створення Ради з розвитку загальної середньої освіти при Президентові».

Розвиток освіти і науки — це стратегічно важливі для країни завдання, нагадав Президент, тож їм приділятимуть належну увагу. «Ми активно будуємо та ремонтуємо дитячі садочки по всій країні... Відновлюємо та будуємо нові сучасні школи в кожному регіоні. І цей процес буде продовжуватись далі, адже ми прагнемо, щоб кожна наша українська школа, як у місті-мільйоннику, так і в невеликому селищі, мала сучасну матеріально-технічну базу, якісне та здорове харчування, доступ до Інтернету, інфраструктуру для спорту, для інклюзивної освіти», — пообіцяв Президент. На його думку, надзвичайно важливо зміцнювати матеріальну базу навчальних закладів, проте основою будь-якої школи передусім є вчителі. Цьогоріч учительські ставки зросли, але цього недосить. «Ми маємо й надалі шукати механізми та кошти для того, щоб освітяни відчули престижність своєї професії, а не просто повагу на словах, а молодь хотіла йти працювати у заклади освіти», — зауважив Президент.

Талановиті школярі так само потребують підтримки та заохочення, нагадав Володимир Зеленський, тож нещодавно президентським указом було засновано стипендії та премії для обдарованих дітей, а також гранти на навчання в провідних вишах світу.

На форумі планували визначити стратегічні цілі розвитку освіти в умовах проведення адміністративно-територіальної реформи й децентралізації влади, обговорити широке коло актуальних питань реформування галузі. У заході брали участь представники МОН, Міністерства розвитку громад і територій, члени Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій, науковці Національної академії педагогічних наук, представники Асоціації міст України, очільники департаментів освіти і науки облдержадміністрацій.

Не оминули увагою й проблеми професійної та вищої освіти. За словами Президента, нині уряд розробляє Стратегію розвитку вищої освіти на наступні 10 років, державну програму розбудови гуртожитків та план популяризації української освіти серед іноземних студентів. Ліквідувати дефіцит кваліфікованих робітничих кадрів сподіваються за рахунок відродження професійної освіти, яка, за його словами, була практично зруйнована.

Серед головних завдань на 2021 рік очільник Міністерства освіти і науки Сергій Шкарлет також назвав ухвалення закону «Про дошкільну освіту». Він нагадав, що 2020 року було затверджено новий Базовий компонент дошкільної освіти, покликаний забезпечити наступність між садком і школою, тож нині міністерство працює над його імплементацією, паралельно розв’язуючи проблему дефіциту місць в дошкільних закладах. «Упродовж 2020 року відкрито 24 нові заклади дошкільної освіти, — нагадав Сергій Шкарлет. — 16 із них створено за сприяння Міністерства розвитку громад і територій за програмою Президента «Велике будівництво». Проте й після того чимало дітлахів змушені очікувати в черзі на місце в дитсадку, визнав Сергій Шкарлет.

Ключовим завданням є також продовження реформи «Нової української школи».

Про підсумки законодавчої роботи над змінами в системі освіти та завдання на поточний рік розповів на форумі голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак. Зокрема, на найближчому засіданні комітету має бути сформована робоча група, яка працюватиме над довгоочікуваним законом про професійну освіту. Крім того, мають бути внесені зміни до Закону «Про повну загальну середню освіту» щодо формування старшої школи. Такий законопроект, підписаний 50 народними депутатами, сьогодні, в день проведення форуму, буде зареєстровано в парламенті, пообіцяв Сергій Бабак. Планується також ухвалити пакет важливих законів щодо вдосконалення фінансування вищої освіти, в першу чергу — щодо фінансової автономії університетів. На поточний рік заплановано провести низку комітетських слухань з освітніх питань, повідомив голова профільного комітету. Зокрема, наступного місяця спільно з НАЗЯВО буде проведено комітетські слухання про результати втілення нового порядку акредитації освітніх програм для здобувачів вищої освіти.