Про напрацьований текст законопроекту розповів Перший за-ступник Голови Верховної Ради України Руслан Стефанчук (на знімку).

«Мною запропоновано структуру законопроекту «Про державні символи України, порядок їх використання та охорони». Текст розділів, статей законопроекту сформовано на підставі положень проекту закону № 4103-1. Законопроект наразі складається із преамбули та шести розділів: «Загальні положення», «Державний Прапор України», «Державний Герб України», «Державний Гімн України», «Правова охорона державних символів України», «Прикінцеві і перехідні положення».

Запропонована структура сприяє правильному розумінню законопроекту, а відтак, і застосуванню», — зазначив Руслан Стефанчук.

Перший заступник глави парламенту розповів також, що в першому розділі «Загальні положення» визначено види державних символів України, містяться положення щодо шанобливого ставлення до державних символів та їх публічного шанування, а також щодо національних зразків державних символів.

«Другий розділ «Державний Прапор України» містить опис Державного Прапора України; особливості та вимоги до його встановлення або підняття, особливості використання; а також положення щодо відзначення Дня Державного Прапора України. Ми не оминули й питання особливостей встановлення або підняття Державного Прапора України одночасно з іншими прапорами: із Прапором (штандартом) Президента України, прапорами іноземних держав, їх об’єднань або із прапорами міжнародних організацій», — підкреслив Руслан Стефанчук.

Як зазначив політик, третій розділ «Державний Герб України» потребуватиме комплексного напрацювання після визначення основних засад використання/розміщення великого та малого Державного Герба України.

«У четвертому розділі «Державний Гімн України» містяться опис Державного Гімну України, положення щодо його еталонної музичної редакції, порядку та особливостей виконання, а також щодо використання та трансляції. Ми визначили, що Державний Гімн України з дотриманням вимог цього закону може бути використаний у музичних та інших творах мистецтва повністю або частково», — наголосив Перший заступник Голови Верховної Ради.

За його словами, п’ятий розділ «Правова охорона державних символів України» містить положення про правовий захист державних символів та відповідальність за порушення цього закону. Останній розділ «Прикінцеві і перехідні положення» потребує напрацювання після визначення змісту основної частини законопроекту.

Наразі до понеділка, 22 лютого, члени Робочої групи при Голові Верховної Ради України з питань підготовки закону «Про державні символи України, порядок їх використання та охорони» мають надіслати конкретні зауваження та пропозиції до тексту законопроекту.

За повідомленням секретаріату Першого заступника Голови Верховної Ради України.