Члени комітету розглянули проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу (щодо створення Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки, № 5073) та альтернативний проект про внесення змін до Бюджетного кодексу (щодо спрямування надходжень від легалізації азартних ігор на забезпечення деяких потреб у галузі медицини, освіти та науки, культури та спорту, № 5073-1).

Під час засідання зазначалося, що обидва проекти спрямовані на доповнення Бюджетного кодексу відповідними нормами для спрямування на соціальні заходи коштів, отриманих як платежі за ліцензії на організацію та проведення азартних ігор та на випуск і проведення лотерей.

Законопроект № 5073 розроблено з метою реалізації Закону «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (від 14 липня 2020 року № 768-IX), пунктом 8 розділу ХІ «Прикінцеві та перехідні положення» передбачено Кабінету Міністрів подати до Верховної Ради пропозиції із внесення змін до Бюджетного кодексу щодо спрямування відрахувань коштів, отриманих від ліцензійних платежів у сфері азартних ігор, до Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки.

Проектом передбачається: створення Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки за рахунок коштів, отриманих від плат за ліцензії на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор і за ліцензії на випуск та проведення лотерей; визначення джерел формування такого фонду; спрямування коштів цього фонду на фінансування охорони здоров’я, спорту, освіти, культури, наукової і науково-технічної діяльності.

Члени комітету звернули увагу на те, що в законопроекті не визначено, який саме відсоток йтиме на ту чи іншу сферу, тобто Кабінет Міністрів має передбачити порядок використання коштів Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки.

На відміну від основного законопроекту, що має на меті створення Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки, в альтернативному законопроекті запропоновано без створення такого фонду зараховувати кошти, отримані від плати за ліцензії на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, до спеціального фонду Державного бюджету України з подальшим спрямуванням їх на такі соціальні цілі:

здійснення централізованих закупівель лікарських засобів для забезпечення лікування осіб, хворих на хворобу Паркінсона, м’язову дистрофію Дюшена та хворобу Крона, в рамках забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру (40 відсотків вказаних надходжень);

реалізацію програм та заходів у сфері освіти та науки (40 відсотків вказаних надходжень);

розвиток спорту (10 відсотків вказаних надходжень);

державну підтримку сфери культури (10 відсотків вказаних надходжень).

За результатами обговорення підтримано законопроект № 5073.

Водночас народні депутати зазначали, що конструктивні пропозиції альтернативного проекту № 5073-1 можуть бути враховані Комітетом з питань бюджету під час доопрацювання основного законопроекту до другого читання, у разі його прийняття за основу. Зокрема, на думку членів комітету, правильніше було б зафіксувати в законі конкретний відсоток відрахування таких коштів на ту чи іншу сферу.

Крім того, Комітету з питань бюджету під час доопрацювання законопроекту № 5073 до другого читання, в разі його прийняття за основу, запропоновано внести відповідні зміни до зазначеного проекту закону, передбачивши спрямування коштів від ліцензій на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор і від ліцензій на випуск та проведення лотерей спочатку до відповідного фонду, а потім розподіляти такі кошти у відсотках на відповідні соціальні цілі.

Комітет рекомендував Верховній Раді проект закону № 5073 прийняти за основу з урахуванням висловлених пропозицій, а проект закону № 5073-1 повернути суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Відповідний висновок надіслано до Комітету з питань бюджету.

Інформаційне управління  апарату Верховної Ради України.

Фото Інформаційного управління  апарату Верховної Ради України.