Така ініціатива виникла, зокрема, через неефективне управління ФСС та Фондом на випадок безробіття, їхню збитковість, яка покривається за рахунок дотацій з державного бюджету, а також через відсутність контрольної частки впливу на діяльність фондів з боку держави.

Тож днями у Комітеті Верховної Ради з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів відбулася робоча нарада з Пенсійним фондом щодо його можливостей забезпечити на своїй базі адміністрування функцій ФСС та Фонду на випадок безробіття.

На думку голови комітету Галини Третьякової, об’єднання адміністративних структур Пенсійного фонду та вищевказаних фондів не лише скоротить видатки на їхню діяльність, а й підвищить якість та виконання основних завдань, пов’язаних із соціальними виплатами, а це допомога на випадок тимчасової непрацездатності, допомога по вагітності та пологах тощо.

«Нині велика кількість громадян скаржиться на 2—3-місячні затримки у виплатах лікарняних та декретних. Утім, жодного разу правління Фонду соціального страхування не зверталося до держави з приводу того, що їх недофінансовано. Мало того, вони не дають прогнозної величини витрат фонду на наступний рік. Враховуючи величезну соціальну відповідальність, реорганізація фонду має відбутися якнайшвидше», — переконана Г. Третьякова.

Під час зустрічі з народними депутатами — членами комітету, голова правління Пенсійного фонду України Євгеній Капінус презентував організацію роботи органів фонду в частині обслуговування фізичних та юридичних осіб, можливості обробки та збереження інформації про них, а також забезпечення безпеки та технічного захисту інформації про клієнтів фонду.

За словами Євгенія Капінуса, нині Пенсійний фонд України обслуговує 11,1 млн пенсіонерів, а також адмініструє дані про 12,8 млн застрахованих громадян, які в процесі своєї трудової діяльності формують єдиний соціальний внесок, за рахунок якого здійснюється діяльність ПФУ, ФСС та Фонду на випадок безробіття. При цьому в Реєстрі застрахованих осіб наявна інформація про трудові відносини за періоди починаючи з 2000 року. До 2025 року Пенсійний фонд України планує запровадити міжнародні стандарти фінансової звітності в системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Крім того, ПФУ забезпечив просту та швидку взаємодію з громадянами. Зокрема, в 2020 році було впроваджено нові сервіси — «Пенсійний калькулятор», «Електронна трудова книжка», «Автоматичне призначення пенсії», а також мобільний додаток «Пенсійний фонд», що надає доступ громадянам до електронних сервісів ПФУ з мобільних пристроїв (телефона та планшета) з використанням КЕП, BankID або попередньої реєстрації на веб-порталі. За допомогою цього додатка можна повноцінно користуватися особистим електронним кабінетом, звертатися до Пенсійного фонду та отримувати відповіді без відвідування фонду. З січня 2020 року при центрі забезпечено можливість звернення по консультацію для людей із порушеннями слуху із застосуванням сучасних IT-технологій.

Тож за підсумками робочої наради представники комітету обговорили варіанти законодавчого вирішення питання об’єднання фондів та гарантування своєчасного та повного загальнодержавного страхового захисту громадян України.