На думку експертів, це означає, що звичний «безплатний» проїзд для певної і досить численної категорії громадян — пільговиків — значно обмежать.

Законопроект розробили в Мінсоцполітики за дорученням Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля. У пояснювальній записці до нього зазначається, що пільги з оплати проїзду можуть надаватися і в грошовій формі в розмірах і порядку, встановлених Кабміном.

Наведемо інформацію з урядового порталу: «...Пропонується внести зміни до законів України, якими передбачається, що пільги з оплати проїзду та інші надаються на підставі рішень органів місцевого самоврядування і виплачуються у визначеному ними порядку та розмірах у формі грошової компенсації.

Також вносяться зміни до законів України «Про транспорт» та «Про автомобільний транспорт» у зв’язку із запровадженням грошової компенсації замість пільг з оплати проїзду.

Прийняття законопроекту дасть можливість органам місцевого самоврядування самостійно вирішувати питання надання пільг з оплати проїзду та сприятиме адресності їх надання...».

Тож урядовий законопроект пропонує пільги замінити грошовою компенсацією, яка нараховуватиметься кожному громадянину окремо.

Рішення про це прийматимуть органи самоврядування на місцях. Саме вони і повинні визначити порядок і розмір компенсації за проїзд для пільговиків.

У Кабміні впевнені, що монетизація пільг на проїзд повинна допомогти всім учасникам громадських перевезень. Зокрема, очікується, що автоперевізники більше не обурюватимуться з приводу відсутності відшкодування грошей за перевезення пільгових категорій громадян.

Варто зазначити, що мінімальну норму поїздок пільговиків на місяць планують встановити в діапазоні 25—30 поїздок. За інші, виходить так, пільговикам доведеться доплачувати зі своєї кишені, або сидіти удома, або ходити пішки чи їздити на велосипеді?..

Ось як коментує положення законопроекту перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Михайло Цимбалюк.

«...Моя особиста думка, що монетизація — це правильний підхід, бо те, що зараз робиться, є правильним для перевізників, але не справедливим для громадян. Пільгові категорії часто взагалі не користувались цими послугами, бо проживали в сільській місцевості або прикуті до ліжка.

Нині уряд, ухваливши цей законопроект, пропонує місцевим радам самостійно встановлювати та компенсувати розмір пільг. При цьому місцеві ради не забезпечили ресурсами. Цим законопроектом вони хочуть зробити так, що місцева рада за наявності грошей компенсує громадянам ту суму пільг, яку встановить, виходячи з наявності грошей. Це неправильний підхід, бо держава Конституцією гарантує пільговим категоріям безоплатний проїзд. Тому окрім повноважень вона має давати місцевим радам ще й фінансовий ресурс. Ми однозначно виступатимемо за те, щоб удосконалити законопроект. Монетизація пільг та субсидій хороша річ, але при наявності субвенцій від держави. В іншому разі всі громадяни будуть у різних умовах залежно від спроможності громади...»

Додати нічого. Продовжуємо стежити, як розгортатимуться події навколо монетизації пільг на проїзд у громадському транспорті!