Проблема легалізації (розмитнення та державної реєстрації) куплених за межами України авто існує вже не один рік. За оцінками фахівців, з 2014 року таких машин в Україну завезено більш як два мільйони, а так звані «євробляхери», об’єднавшись в громадську організацію, стали помітною силою в суспільстві.

Попередні намагання держави знайти компроміс з людьми, які користуються завезеними в Україну автомобілями на номерах з іноземною реєстрацією, особливого успіху не мали. Отже, можливо, чергова спроба дасть бажаний результат.

Законами «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов’язкових платежів, об’єктом оподаткування яких є транспортні засоби» (№ 1402-ІХ) та «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового спрощення митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України» (№ 1403-ІХ) тимчасово введено пільговий режим розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією, який діятиме з 15 червня до 12 грудня 2021 року (до 11 березня 2022-го — для учасників бойових дій АТО/ООС).

Нагадаємо, що згідно з цими законами дозволяється пільгове митне оформлення легкових та вантажних автомобілів загальною масою до 3,5 т (не більше одного на одну фізичну особу), що були у використанні та віком п’ять і більше років і були вивезені в Україну до 31 грудня 2020 року. До того ж транспортні засоби мають відповідати екологічним нормам не менше рівня «ЄВРО-2» та не бути виробленими або ввезеними з країни, визнаної державою-окупантом/державою-агресором стосовно України, або з окупованої території України. Також однією з умов пільгової легалізації «євроблях» і звільнення від адміністративної відповідальності за недотримання строків та умов (вимог) митного режиму тимчасового ввезення або транзиту транспортних засобів є те, що особа, яка володіє таким транспортом або користується ним, має добровільно сплатити до державного бюджету 8500 грн.

Ставки акцизного збору на час дії пільгового режиму значно зменшено. Розмитнити більшість «євроблях» тепер можна буде, сплативши акциз (залежно від віку автомобіля, типу та об’єму двигуна) до 1000 євро.

Базові ставки акцизу визначено залежно від віку машини, наприклад, за авто, яке виготовлено від 10 до 11 років тому, встановлено лише 25 євро, за автівку, якій минуло 15 і більше років, — уже 150 євро. До базової ставки акцизу додаються ставки податку в євро за одну одиницю транспортного засобу:

3 що визначається множенням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в кубічних сантиметрах на відповідний коефіцієнт (від 0,2 до 0,5 євро);

3 розмір якої залежить від типу двигуна (від 0 до 100 євро).

Експерти автомобільного ринку вважають, що пільговий режим легалізації транспорту з іноземною реєстрацією суттєво не впливатиме на український ринок. Проте не відкидають, що остаточно проблему з розмитненням таких автомобілів черговий пільговий період не розв’яже. Тож, швидше за все, ще побачимо продовження серіалу «Євробляхи в Україні».