За словами відповідальної співробітниці болгарської митної служби Гергани Чешмеджиєвої, в 2020 році митники вилучили майже два мільйони одиниць контрафактної продукції.

Вона зазначила, що підробки під відомі світові бренди переважно везуть із Туреччини, Об’єднаних Арабських Еміратів, Гонконгу й Китаю. Найпоширенішими серед них є одяг, взуття і дитячі товари. При цьому не більше 50 відсотків вилученої контрафактної продукції призначалося для внутрішнього ринку, решту через Болгарію намагалися провезти до інших країн.

Голова державної Комісії із захисту прав споживачів Димитр Маргаритов підтвердив, що до них надходять сигнали про те, що ці товари доходять до споживачів, але їх не так вже й багато. Що можна зробити після одержання такого сигналу? Та нічого. Адже більшість болгарських споживачів купували контрафактні товари, чітко усвідомлюючи, що це підробка. Їх приваблювала ціна, яка завжди значно нижча, ніж в оригіналу. Він попередив, що спокушатися на низькі ціни в жодному разі не можна. Наприклад, підробки косметики й харчових добавок становлять небезпеку для здоров’я. Як і деякі дитячі іграшки.

ЗМІ з посиланням на Комісію з інтелектуальної власності ЄС зазначають: Болгарія посідає перше місце в Європейському Союзі за контрафактною продукцією. За нею — Румунія та Угорщина. А ось у Швеції, Норвегії та Данії споживачі значно обережніші під час здійснення покупок. Вони уважніше читають етикетки на товарах і не купують дуже дешеві. В них достатньо коштів, щоб придбати дорожчі, але якісніші.

Комісія з інтелектуальної власності ЄС повідомляє, що на контрафактну продукцію припадає 6,8 імпорту, що ввозиться на територію Європи, його загальна вартість оцінюється в 121 мільярд євро. Ці гроші осідають у кишенях тих, хто виробляє і продає підробки.