Процес зміцнення дороги геотекстилем.

Будівельно-ремонтний сезон на дорогах державного значення Івано-Франківщини — в розпалі. Знаковим об’єктом вересня є реконструкція автотраси М-30 Стрий — Ізварине на ділянці від Рогатина до межі із Львівською областю. Масштабні роботи розгорнуті на всій ділянці. В селі Залужжя зміцнюють основу дорожнього одягу. А вже за населеним пунктом потужна техніка поглиблює корито проїзної частини, подекуди до 4 м, щоб зробити трасу пологішою. На спусках-підйомах передбачено її розширення до 12 м та влаштування трьох смуг руху. Такі заходи сприятимуть покращенню безпеки дорожнього руху, адже ця траса — зі статусом міжнародного значення, тож повинна мати відповідні параметри.

Крім того, працівники підрядного підприємства ТОВ «ПБС» проводять корекцію поздовжнього профілю і зміну радіуса траси на трьох ділянках. Це видається вражаюче — кут дороги із майже прямокутного стає округлим. На цій ділянці ще й виявили джерело, то прокладають потужні труби для водовідведення.

Проектом передбачено будівництво трьох нових мостів. Два з них — у селі Княгиничі. Перший, через річку Свірж, уже розбирають. Інший ускладнений шлюзами, адже обабіч дороги — аркада ставків місцевого приватного рибгоспу та озеро. Тут спорудять нову дамбу. Як і на інших мостах, замінять усі конструкції.

Тут варто зробити відступ від основної теми. Івано-Франківщина здебільшого асоціюється із гірським ландшафтом. Попри те, є частина низинної території. Одна з них — Рогатинщина, де є чимало водойм та навіть боліт. Такі особливості сприяють веденню промислового рибальства та гніздуванню птахів. Озеро в Княгиничах якраз облюбували чайки, які літають тут тисячами та додають колориту місцевості. З оновленням дорожньої інфраструктури село стане ще привабливішим.

Далі, біля села Помонята, вже на межі зі Львівщиною, потужна техніка розчищає розширені узбіччя від викорчуваних дерев та кущів. Робота копітка. Опісля тут так само утрамбують і стабілізують земельне полотно та проведуть його зміцнення геотекстилем, армують металевими гратками. Тоді вже приступлять до основних робіт.

За всім процесом здійснюється щоденний технагляд, адже об’єкт відповідальний. Директор ТОВ «Незалежна інжинірингова компанія» Роман Пацак та інженер підприємства Василь Мочерняк контролюють відповідність робіт проекту.

«Надалі передбачено влаштування двох шарів асфальтобетону, впорядкування узбіч, будівництво тротуарів та пішохідних доріжок, монтаж нового бар’єрного огородження, оновлення автозупинок та павільйонів. На примиканні до дороги Н-09 Мукачево — Львів у Рогатині буде нова кільцева розв’язка. А ще — налагодження електроосвітлення та мережі живлення в трьох селах, з’їзди, перильне огородження та інші проектні рішення», — акцентує Роман Пацак.

Варто відзначити й проектантів — ТОВ «Альянс-Консалтинг ІФ». На підприємстві підійшли відповідально до кожного об’єкта реконструкції. Здається, такого масштабного проекту на дорогах Івано-Франківщини не реалізували десятки років.

Реконструкція здійснюється за кошти із держбюджету в рамках Національного проекту «Велике будівництво». Замовник — Служба автомобільних доріг в Івано-Франківській області.

Цьогоріч дорогу М-30 Стрий — Ізварине відремонтовано на 16,6 км від села Вербилівці до межі з Тернопільщиною. По завершенні реконструкції ще однієї ділянки загалом буде оновлено понад 33 км цієї траси.

Івано-Франківська область.

Фото автора.