На цьому наголосив Голова Верховної Ради Руслан Стефанчук на брифінгу по завершенні Погоджувальної ради.

Серед таких законопроектів він, зокрема, назвав документи, які стосуються діяльності Національного антикорупційного бюро та Національного банку. У середу, за словами глави парламенту, розглядатимуть законопроект про бюджет на 2022 рік. Очікується, що документ буде підтримано у першому читанні та спрямовано до Кабміну до подальшого опрацювання. «Крім того, у четвер ми плануємо розглянути важливий ресурсний законопроект № 5600. Ще один важливий законопроект, у розгляд якого ми плануємо увійти в п’ятницю, — про створення Фонду часткового гарантування вкладів для сільськогосподарської продукції. Це програма, яка гарантуватиме велику підтримку українським малим і середнім фермерам щодо впровадження земельної реформи», — зауважив Голова Верховної Ради.

Відповідаючи на запитання щодо долі антиолігархічного законопроекту, Руслан Стефанчук повідомив, що у вівторок після питання обрання Першого заступника Голови Верховної Ради народні депутати перейдуть до розгляду 12 постанов, які блокують підписання антиолігархічного законопроекту. «Щодо самого тексту законопроекту, то він може бути або підписаний і направлений Президенту, або якщо там будуть віднайдені якісь суперечності, то відповідно до ст. 131 Регламенту, цей законопроект може бути доопрацьований у стінах Верховної Ради. Може бути проголосовано одну неузгодженість, в цілому законопроект переголосовувати не потрібно, і після цього він направляється на підпис до Президента», — зауважив Руслан Стефанчук, додавши, що все залежатиме від того, яким буде результат скасування 12 проектів постанов і який текст надійде від комітету.

Щодо тиражованої інформації, що законопроект може підписати лише глава парламенту, за якого він ухвалювався, Руслан Стефанчук зауважив: «Мені видається, що ця інформація не відповідає дійсності. Бо жодна стаття Регламенту, Конституції не передбачає такий порядок. І це абсолютно логічно. Бо Голова Верховної Ради — це посада, яка повинна мати тяглість». Водночас очільник законодавчого органу зауважив, що в парламенті є низка законопроектів, які були прийняті Верховною Радою, проте не підписані Головою Верховної Ради. «Мені видається, що це абсолютно неприпустима річ. Бо воля однієї, навіть посадової особи, не може перекреслювати волю 226 народних депутатів, які рівні з нею в правах в цій залі», — наголосив він.

Торкнувшись законопроекту про обчислення часу, який чекає на розгляд у другому читанні з березня цього року, Руслан Стефанчук зауважив, що цей законопроект не розглядався тому, що Україна навесні перейшла на літній час, тож голосувати законопроект у період літнього часу немає сенсу. «Ідеологія, яка закладалась у цей законопроект — це зберегти природній для України час +2, а це — зимовий час. Тому я думаю, що після 30 жовтня, коли Україна перейде на зимовий час, ця дискусія знову має бути порушена. Але вона має бути порушена у сукупності з рішеннями ЄС, який також висловився за скасування переведення годинника. І найголовніше — ця дискусія має бути піднята, беручи за основу головний фактор — це біологічні ритми та здоров’я громадян України. Ми всі можемо відчувати, що зміна часових рамок, яка була введена в Україні в 1981 році, жодної доведеної економії, крім пошкодження біоритмів та здоров’я людини, мені здається, не принесла», — зазначив він.

Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.