В усіх регіонах почали будувати та ремонтувати тисячі кілометрів доріг. Це був перший, але не єдиний напрям цієї програми. Наступним стартували будівництво та реконструкція сотень шкіл, садочків, лікарень, спорткомплексів, стадіонів, басейнів. Далі — регіональні аеропорти, а потім замки, собори, музеї. Сьогодні ми презентуємо вам нове далі. Стартує наступний важливий напрям — «Нова українська залізниця». Такими словами Президент України Володимир Зеленський відкрив Форум «Велике будівництво: нова залізниця».

За його словами, роками залізницю руйнувала корозія — поганий менеджмент та корупція. «Стан, до якого було доведено нашу залізницю, коротко, але влучно можна описати так: доісторичний локомотив, який зношеними шляхами ледве-ледве тягне потяг зі скрипучими вагонами до брудних станцій та некомфортних вокзалів. Поки цей потяг не дістався кінцевої точки, ми залучили у процес РНБО. Стратегічний актив, який дехто вважав своєю приватною компанією перевезень, держава повертає під свій контроль», — наголосив Володимир Зеленський, додавши, що вже нині очевидні перші позитивні результати. Так, після підвищення вартості вантажних перевезень Укрзалізниця цього року вперше додатково отримала 2 млрд грн, ще понад 12 млрд грн компанія отримає наступного року.

Відзначив глава держави також і той факт, що нині «УЗ» купує електроенергію напряму у державного постачальника. Тобто заощаджує 4 млрд грн, які втрачались через фірми-прокладки. Важливим Президент назвав і відновлення співпраці з ключовим національним підприємством у сфері вагонобудування — Крюківським вагонобудівним заводом. До речі, на заході було представлено нові, непланові дизельні поїзди. Три такі Укрзалізниця отримає до кінця року, ще 20 буде замовлено на 2022—2023 роки. Крім того, цьогоріч «УЗ» отримає перші 20 з анонсованої сотні нових спальних вагонів. У планах — за два наступні роки побудувати таких ще 500.

«Упевнений, що нам не буде соромно й за проект «Сіті-експрес», — наголосив Володимир Зеленський, додавши, що нині триває закупівля сучасних електропотягів для цього проекту, які вийдуть на маршрут уже наступного року. Крім того, глава держави анонсував програму з оновлення вантажних вагонів, яка розрахована до 2028 року.

У рамках форуму, біля платформи «Київ-Бориспіль Експрес» на Київському вокзалі було розгорнуто виставковий простір, де всі охочі змогли ознайомитися з новинками Укрзалізниці.