Йдеться, зокрема, про законопроекти: про внесення змін до статей 286 та 286-1 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за порушення правил безпеки дорожнього руху, що спричинило загибель людей (№ 6240); про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо терміну позбавлення права керувати транспортними засобами (№ 6278); про внесення змін до статей 286 та 286-1 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за порушення правил безпеки дорожнього руху (№ 6240-1) та про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за кримінальні правопорушення проти безпеки руху та експлуатації транспорту (№ 6240-2).

Відповідне рішення комітет ухвалив за підсумками розширеного засідання «Стан правопорядку на території міста Харкова та Харківської області щодо забезпечення безпеки на дорогах, проблеми правозастосування та напрямки удосконалення законодавчого забезпечення». Участь у ньому взяли, зокрема, Генеральний прокурор Ірина Венедіктова, ректор Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого Анатолій Гетьман, т. в. о. голови Харківської ОДА Олександр Скакун, міський голова Харкова Ігор Терехов, представники ДБР, управління СБУ в Харківській області, Харківської обласної прокуратури, судових органів та органів охорони правопорядку.

Як зауважив у вступному слові голова комітету Сергій Іонушас, попри те, що Верховна Рада і органи місцевої виконавчої влади зробили багато для створення безпечних умов для учасників дорожнього руху на дорогах, на жаль, почастішали випадки масштабних дорожньо-транспортних пригод, що спричинили загибель людей. «Причинами та умовами скоєння цих злочинів є неналежні умови експлуатації водіями транспортних засобів, керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, а також передача управління транспортними засобами особам, які не мають або позбавлені права керування транспортним засобом. Так, протягом останніх двох тижнів у Харкові сталися резонансні та зухвалі ДТП, і позачергове засідання комітету є певною рефлексією на необхідність розібратися на місці з причинами такої ситуації», — наголосив він, висловивши упевненість, що саме «на місці можна знайти шляхи якщо не вирішення, то точно попередження цієї проблеми».

Присутні заслухали інформацію т. в. о. голови Харківської ОДА Олександра Скакуна, міського голови Ігоря Терехова, які відзначили актуальність та гостроту теми, винесеної на обговорення. Зокрема, міський голова Харкова охарактеризував ситуацію, яка склалася, «як надзвичайну та таку, яка загрожує життю і здоров’ю кожного харків’янина». Він також відзначив, що останнім часом на вулицях Харкова відбуваються резонансні ДТП, в яких травмуються і гинуть люди. «Градус нетерпимості до винуватців цих трагедій дуже високий і потребує невідкладної реакції з боку влади і правоохоронної системи», — наголосив Ігор Терехов.

Генеральний прокурор Ірина Венедіктова навела статистику кримінальних проваджень за скоєними ДТП та назвала основні причини. Так, згідно з цими даними, за 10 місяців зареєстровано майже 11 тисяч кримінальних проваджень за статтею 286 Кримінального кодексу, з летальними наслідками 1844 провадження, і ця цифра на кінець року буде більшою. На першому місці за кількістю ДТП є Дніпропетровська область, на другому — Львівська, на третьому — Харківська і на четвертому — Київська області.

Генеральний прокурор також назвала чотири топ-причини смертельних ДТП: перевищення безпечної швидкості (понад тисяча загиблих), порушення правил маневрування, виїзд на смугу зустрічного руху і перехід пішоходів у невстановленому місці. За її словами, ця інформація безпосередньо має бути покладена у законопроект, щоб превентувати скоєння таких правопорушень, і щоб, підбиваючи підсумки наступного року, у нас не було такої жахливої статистики.

Вл. інф.