Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування розглянув на своєму засіданні інформацію Міністерства освіти і науки України щодо зміни підходів до формульного розрахунку освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2022 році. Про це повідомляється на сайті комітету.

За інформацією Міносвіти, під час підготовки проекту закону про Державний бюджет України на 2022 рік формульний розрахунок обсягу освітньої субвенції здійснювався з урахуванням прогнозного зростання кількості учнів у кожній громаді в середньому на 2%. Водночас на початок навчального року таке зростання відбулося лише на 0,4%, переважно в міських територіальних громадах, де краща народжуваність. Натомість у сільських територіальних громадах кількість учнів зменшилася. У зв’язку з цим до другого читання проекту закону про Державний бюджет України на 2022 рік було здійснено перерахунок обсягу освітньої субвенції на підставі офіційних статистичних даних по кожній школі.

Під час обговорення вказаного питання народні депутати висловили застереження, що зміна формули розрахунку освітньої субвенції на підставі некоректних показників та коефіцієнтів призвела до значних перекосів в обсягах субвенції для бюджетів територіальних громад. При цьому найбільше постраждали територіальні громади у сільській місцевості. Зазначалось, що якщо не переглянути підходи до формульного розрахунку та не виправити цю ситуацію найближчим часом, то це негативно вплине на фінансове забезпечення у 2022 році сільських закладів загальної середньої освіти і, відповідно, на якість підготовки їх учнів, а також може призвести до масового закриття шкіл на відповідних територіях.

За наслідками розгляду народні депутати вирішили звернутися до Комітету з питань освіти, науки та інновацій з пропозицією розглянути в рамках здійснення контрольних повноважень питання щодо впливу зміни підходів до формульного розрахунку освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у 2022 році на якість підготовки учнів у закладах загальної середньої освіти за участі представників Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, Комітету з питань бюджету, Міністерства розвитку громад та територій, Міністерства фінансів та всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування.

Також комітет рекомендував Кабінету Міністрів доручити Міністерству освіти і науки розробити дорожню карту щодо вирішення питання фінансового забезпечення закладів загальної середньої освіти у 2022 році та поінформувати до 19 січня 2022 року Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування про вжиті заходи.