Дорожня галузь торік була однією із найвагоміших в економіці Івано-Франківської області. Державні інвестиції на ремонт автошляхів державного значення та мости на них за Національною програмою «Велике будівництво» становили майже чотири мільярди гривень. А за цим — не тільки оновлення інфраструктури, а й створення робочих місць, відрахування у вигляді податків до бюджету, зрештою — розвиток суміжних галузей.

«Це не іноземні інвестиції, а кошти, які вклала держава в розвиток Івано-Франківщини, — акцентував на підсумковій прес-конференції начальник Служби автомобільних доріг в області Василь Буджак (на знімку). — Тож показники діяльності та здобутки дорожників — це успіх усіх громадян, адже оновлена інфраструктура — й за кошти добросовісних платників податків».

Ті чи інші досягнення швидко стають нормою. І звично ставити щоразу вищі планки. Така практика останнім часом стосується й доріг державного значення Івано-Франківщини та мостів на них. Ще кілька років тому найважливіше було забезпечити проїзд, а нині вже йдеться про освітлені пішохідні переходи, світлофори, оновлення автопавільйонів та сучасні магістралі.

«Рік для галузі в нашій області був знаковим, — розповідає начальник Служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області Василь Буджак. — Завдяки Національній програмі «Велике будівництво» та за сприяння Кабміну й Укравтодору торік реалізували важливі інфраструктурні проекти. Відремонтовано понад 250 кілометрів доріг державного значення. Для порівняння: у 2016—2019 роках оновили загалом 207,3, у 2020-му — 137 кілометрів».

Насамперед — кардинальне оновлення від межі із Львівською областю до Тернопільщини, міжнародної траси М-30 Стрий — Ізварине, яка проходить через вісім областей та з’єднує захід і схід країни. Тож і названа Дорогою Єдності.

Багато зроблено й на головних артеріях області — дорогах Н-10 Стрий — Мамалига та Н-09 Мукачево — Львів, де оновлено пропущені в попередні роки ділянки, які на той час перебували в доброму стані. Завершено поточний середній ремонт дороги Р-38 Богородчани — Гута, що веде до Національного природного заповідника «Синьогора».

«Важливим етапом роботи став ремонт на всій довжині дороги Р-21 Долина — Хуст, яка проходить високогір’ям Карпат від міста Долина до межі із Закарпаттям, через Вишківський і Торунський перевали. Оновлення відбулося в рамках реалізації проекту «Мале Карпатське коло». А за цим — поштовх до соціально-економічного розвитку регіону. Територіальним громадам розкриваються нові можливості для залучення інвестицій, зокрема в туристичній галузі, а також для створення нових робочих місць», — акцентує Василь Буджак.

Це саме стосується й дороги Р-24 Татарів — Кам’янець-Подільський, так званої Золотої Підкови Карпат, яку нинішнього року оновили в Надвірнянському, Верховинському, Косівському та Коломийському районах. Разом із ремонтом дороги Р-62 Криворівня — Чернівці Верховинський район став першим у регіоні, де повністю відновлено дороги державного значення. А це сприяє реалізації бізнесових проектів у територіальних громадах, покращенню привабливості Карпатського краю.Знаково, що поступово оновлюють територіальні дороги. Торік це ремонт Т-09-05 Делятин — Раківчик, Т-09-09 Снятин — Косів — Старі Кути, Т-14-19 Миколаїв — Калуш.

«У рамках «Великого будівництва» реалізуємо проекти будівництва і капітального ремонту мостових переходів: у Делятині на дорозі
Н-09 Мукачево — Львів, у Стопчатові на дорозі Р-24 Татарів — Кам’янець-Подільський, у Рожневі на дорозі Т-09-09 Снятин — Косів — Старі Кути. У цьому переліку — ще понад 20 мостів у рамках реконструкції дороги М-30 Стрий — Ізварине, ремонт дороги

Н-18 Івано-Франківськ — Тернопіль», — наголошує керівник.

Безпека дорожнього руху так само виходить на вищий рівень. Це будівництво нових кільцевих розв’язок, тротуарів і пішохідних доріжок, заміна дорожніх знаків, бар’єрного огородження, встановлення світлофорів, нанесення розмітки, влаштування заїзних кишень для зупинок громадського транспорту.

Що стосується досягнень, то варто акцентувати увагу і на створенні нових робочих місць у дорожній галузі. Адже за цим — добробут мешканців Прикарпаття, благополуччя їхніх родин.

«Не зупиняємося на досягнутому. Цьогоріч за державної підтримки реалізуємо не менш амбіційні інфраструктурні проекти. Тож з упевненістю можемо казати, що Івано-Франківщина завдяки добротним дорогам та мостам стає привабливішою для мешканців області та гостей. Для розбудови нашої Української держави це важливий поступ», — підсумовує Василь Буджак.


Дорога Долина — Хуст.

Івано-Франківська область.

Фото надано автором.