За результатами розгляду народні депутати прийняли в цілому Закони:

про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення допоміжними засобами реабілітації населення, постраждалого від збройної агресії Російської Федерації, №7210;

про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо звільнення від військової служби деяких категорій громадян, №7209;

про внесення змін до Закону України "Про основи національного спротиву" щодо вдосконалення порядку комплектування і соціального забезпечення Сил територіальної оборони Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальних громад, №7217;

про внесення змін до статті 11 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" щодо вдосконалення порядку надання медичної допомоги військовослужбовцям України в умовах воєнного стану, №7226;

про встановлення винагород за добровільно передану Збройним Силам України придатну для застосування бойову техніку держави-агресора, №7229;

про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану, №7234;

про захист інтересів осіб у сфері інтелектуальної власності у період дії воєнного стану, №7228; про внесення змін до пункту 5-2 розділу 9 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання" (щодо застосування його положень в період дії правового режиму воєнного стану), №7221;

про внесення змін до Закону України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об'єктів права власності Російської Федерації та її резидентів" щодо уточнення окремих положень, №7169;

про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення діяльності органів прокуратури в умовах збройної агресії проти України, №7058;

про внесення змін до статті 114-2 Кримінального кодексу України щодо удосконалення відповідальності за несанкціоноване розповсюдженню інформації про засоби протидії збройній агресії Російської Федерації, №7236;

про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо функціонування національної системи кваліфікацій, №4147;

про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення стабільності системи гарантування вкладів фізичних осіб, №5542-1;

про внесення змін до Закону України "Про оренду державного та комунального майна", №7192;

про внесення змін до деяких законів України щодо здійснення моніторингу потенційних загроз національній безпеці України у сфері економіки, №7176.

За основу прийнято законопроекти:

про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування суб‘єктів господарювання, пов’язаних економічними зв’язками з державою-агресором, №7232;

про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо справляння єдиного внеску та обліку спирту етилового денатурованого та продукції хімічного і технічного призначення; №7233;

про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації, №7198;

про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони (розпуску, примусової ліквідації) політичних партій, №7172-1;

про заборону пропаганди російського неонацистського тоталітарного режиму, акту агресії проти України з боку Російської Федерації як держави-терориста, символіки, яка використовується збройними та іншими воєнними формуваннями Російської Федерації у війні проти України; №7214.

Прийнято рішення про усунення неузгодженостей у проекті Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення засад організації та ведення руху опору, №7180.

Інформаційне управління

 

Верховна Рада прийняла Закон щодо забезпечення допоміжними засобами реабілітації населення, постраждалого від військової агресії Російської Федерації проти України

Законом внесено зміни до статті 4 Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» з метою поширення його дії, зокрема, на осіб, які у період дії воєнного стану в Україні отримали поранення, контузію, каліцтво або захворювання внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, перебуваючи безпосередньо в районах проведення воєнних (бойових) дій та у період здійснення воєнних (бойових) дій або в районах, що піддавалися бомбардуванням, авіаударам та іншим збройним нападам, у частині забезпечення їх допоміжними засобами реабілітації, медичними виробами, реабілітаційними послугами на підставі висновків лікарсько-консультативних комісій закладів охорони здоров’я чи рішень військово-лікарських комісій незалежно від встановлення їм інвалідності, у тому числі за кордоном, у порядку та на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Таким особам на період дії воєнного стану пропонується надати право вибору отримувати реабілітаційну допомогу згідно з Законом України «Про реабілітацію у сфері охорони здоров’я» або Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні».

Інформаційне управління

Верховна Рада України прийняла Закон щодо звільнення від військової служби деяких категорій громадян

Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо звільнення від військової служби деяких категорій громадян (реєстр. №7209).

Законом встановлено додаткові підстави для звільнення з військової служби під час воєнного стану, а саме: вагітність; перебування у відпустці для догляду за дитиною; звільнення одного з подружжя, якщо обоє проходять військову службу і мають неповнолітню дитину (дітей); виховання неповнолітньої дитини (дітей) самостійно.

Також запропоновано надати жінкам та чоловікам, які мають неповнолітню дитину (дітей) і чоловіка (дружину), який проходить військову службу, право на відстрочку від призову за мобілізацією та на строкову службу.

Відповідні зміни внесено до законів України «Про військовий обов’язок і військову службу» та «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

Інформаційне управління

 

Верховна Рада прийняла Закон щодо вдосконалення порядку комплектування і соціального забезпечення Сил територіальної оборони Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальних громад

Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому проект Закону про внесення змін до Закону України «Про основи національного спротиву» щодо вдосконалення порядку комплектування і соціального забезпечення Сил територіальної оборони Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальних громад (реєстр. №7217).

Метою Закону є зміцнення правових умов для захисту державного суверенітету та територіальної цілісності України, відбиття російської збройної агресії шляхом удосконалення порядку комплектування Сил територіальної оборони Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальних громад, які беруть участь у здійсненні заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією РФ проти України.

Законом передбачено зміни до частин першої і третьої статті 9 та нова редакція статті 24 Закону України «Про основи національного спротиву».

Інформаційне управління

Верховна Рада прийняла Закон щодо вдосконалення порядку надання медичної допомоги військовослужбовцям України в умовах воєнного стану

Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому проект Закону про внесення змін до статті 11 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" щодо вдосконалення порядку надання медичної допомоги військовослужбовцям України в умовах воєнного стану (реєстр. №7226).

Метою Закону є забезпечення умов для належного лікування військовослужбовців України в умовах воєнного стану.

У зв’язку з початком російської збройної агресії проти України був прийнятий Закон України «Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022р. №2102-IX. Згідно з Указом Президента України від 24.02.2022 р. №65/2022, затвердженим Законом України від 03.03.2022р. №2105-IX, в Україні було оголошено проведення загальної мобілізації. Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» визначені умови та порядок надання медичних послуг військовослужбовцям. Проте цей порядок не передбачає можливості надання відповідних послуг, зокрема у разі важких поранень, військовослужбовцям України, які брали безпосередню участь у відсічі збройної агресії та забезпеченні національної безпеки, усуненні загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності в період дії воєнного стану, перебуваючи безпосередньо в районах здійснення зазначених заходів, за кордоном в умовах дії воєнного стану, у зв’язку із встановленими законодавством обмеженнями на виїзд громадян України за межі України під час дії згаданого правового режиму.

Водночас, не завжди кваліфікована медична допомога може бути надана своєчасно у медичних закладах України у зв’язку з триваючими військовими діями та значною кількістю важкопоранених військовослужбовців. Крім того, на військовослужбовців, які брали безпосередню участь у відсічі збройної агресії та забезпеченні національної безпеки, усуненні загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності в період дії воєнного стану, перебуваючи безпосередньо в районах здійснення зазначених заходів, на сьогодні не поширюється правило щодо обов’язкового проходження ними безоплатної психологічної, медико-психологічної реабілітації у відповідних центрах з відшкодуванням вартості проїзду до цих центрів і назад.

Інформаційне управління

Верховна Рада прийняла Закон про встановлення винагород за добровільно передану Збройним Силам України придатну для застосування бойову техніку держави-агресора

Верховна Рада України прийняла за основу та в цілому проект Закону України про встановлення винагород за добровільно передану Збройним Силам України придатну для застосування бойову техніку держави-агресора (реєстр. №7229).

Закон спрямовано на зменшення негативних наслідків збройної агресії Російської Федерації проти України та бойового потенціалу ворога, запровадження стимулюючих заходів для припинення воєнних дій шляхом встановлення грошової винагороди військовослужбовцям збройних сил, інших силових структур Російської Федерації, іншим категоріям осіб за добровільно передану Збройним Силам України придатну для застосування бойову техніку держави-агресора.

Інформаційне управління

Верховна Рада прийняла Закон щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану

Законом про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо адміністрування окремих податків у період воєнного, надзвичайного стану (реєстр. № 7234) передбачається:

1) для платників єдиного податку третьої групи, які перебувають на спрощеній системі оподаткування за ставкою 2%:

не застосовувати обмеження щодо обсягу доходу як умови перебування на цій групі єдиного податку;

передбачено можливість перебування на цій системі оподаткування суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі підакцизними товарами, з видобування підземних та поверхневих вод та надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення;

врегульовано наслідки з оподаткування податком на прибуток підприємств при переході платників податків із загальної системи оподаткування на спрощену із застосуванням ставки 2% і навпаки;

2) наділення податкових органів повноваженнями щодо здійснення контролю у сфері ціноутворення на період воєнного, надзвичайного стану в межах проведення фактичних перевірок платників податків;

3) забезпечити можливість включення до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації всіх волонтерів, які здійснюють таку діяльність на території України, а не лише на територій Донецької та Луганської областей;

4) не включати до річного оподаткованого доходу фізичних осіб надання благодійної допомоги фізичним особам, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах;

5) на період воєнного, надзвичайного стану вводиться касовий метод визначення виникнення податкових зобов’язань з акцизного податку на операції з реалізації електричної енергії для виробників електричної енергії;

6) визначено правові наслідки для платників податків та контролюючих органів в разі неможливості пред’явлення первинних документів у зв’язку із їх втратою, неможливістю вивезення з територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації;

7) звільнити від оподаткування митними платежами на період здіи?снення заходів із забезпечення національноі? безпеки і оборони, відсічі і стримування зброи?ної агресії Росіи?ської Федерації операції з ввезення на митну територію України окремих товарів, кінцевим отримувачем яких відповідно до сертифіката кінцевого споживача або згідно з умовами договору визначено правоохоронні органи, Міністерство оборони України, Зброи?ні Сили Украі?ни та інші віи?ськові формування, добровольчі формування територіальних громад, утворені відповідно до законів Украі?ни, інші суб'єкти, що здіи?снюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здіи?сненні заходів із забезпечення національноі? безпеки і оборони, відсічі і стримування зброи?ноі? агресіі? Росіи?ськоі? Федераціі?;

8) встановити для платників податку, що є виробниками електричної енергії, на яких покладені спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільних інтересів відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії", касовий метод визначення виникнення податкових зобов’язань з акцизного податку на операції з реалізації електричної енергії.

Інформаційне управління

Верховна Рада прийняла Закон про захист інтересів осіб у сфері інтелектуальної власності у період дії воєнного стану

Прийнятий Верховною Радою Закон «Про захист інтересів осіб у сфері інтелектуальної власності у період дії воєнного стану» (реєстр. №7228) забезпечить захист інтересів осіб у сфері інтелектуальної власності у період дії воєнного стану.

У зв’язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану. У зазначений період надзвичайно важливо створити правові механізми захисту інтересів осіб у сфері інтелектуальної власності, не допустити втрати прав інтелектуальної власності.

Прийнятий Закон України «Про захист інтересів осіб у сфері інтелектуальної власності у період дії воєнного стану» зупиняє перебіг строків, пов’язаних з охороною прав інтелектуальної власності, а також строків щодо процедур набуття цих прав, визначених спеціальними законами України у сфері інтелектуальної власності та підзаконними актами, а також надає можливість управомоченим особам подати документи (заяви, клопотання, заперечення, відповіді, тощо), подання яких вимагається спеціальними законами України у сфері інтелектуальної власності та іншими підзаконними актами, протягом дев’яноста днів від дня скасування воєнного стану, без сплати збору за продовження, подовження чи поновлення відповідних строків.

Інформаційне управління

Верховна Рада прийнято Закон, який уточнює коло резидентів Російської Федерації, до активів яких застосовуватиметься примусове вилучення в Україні об'єктів права власності

Прийнятий Верховною Радою Закон «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської федерації та її резидентів» щодо уточнення окремих положень» (реєстр. №7169) уточнює коло резидентів Російської Федерації, до активів яких застосовуватиметься примусове вилучення в Україні об'єктів права власності.

Законом передбачається віднести до осіб, на яких поширюється дія Закону, фізичних осіб - громадян Російської Федерації, а також осіб, які не є громадянами Російської Федерації, але мають найбільш тісний зв'язок з Російською Федерацією, зокрема, мають місце проживання або займаються основною діяльністю, юридичних осіб (їх філії, представництва), до діяльності чи управління якими в тому чи іншому вигляді мала причетність Російська Федерація або її представники, фізичні або юридичні особи (незалежно від громадянства, місця проживання, здійснення основної діяльності тощо), які постійно перебувають за межами України або на тимчасово окупованій території України та які публічно заперечують чи підтримують здійснення збройної агресії Російської Федерації проти України, встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території тощо.

Виключення становлять фізичні особи - громадяни Російської Федерації, які захищають незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, беруть безпосередню участь у відсічі та стримуванні (нейтралізації) збройної агресії проти України та забезпеченні національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності в період дії воєнного, надзвичайного стану або в період збройного конфлікту.

Також законом уточнюється, що проведення примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів здійснюється не лише з мотивів суспільної необхідності, але й в рахунок майбутньої репарації на користь держави Україна, яка зазнала агресії з боку Російської Федерації.

Інформаційне управління

Верховна Рада прийняла Закон щодо функціонування національної системи кваліфікацій

Метою Закону є стимулювання розвитку національної системи кваліфікацій та формування відкритих інституцій, що діють в межах цієї системи.

Законом про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо функціонування національної системи кваліфікацій, (реєстр. №4147) у Кодексі законів про працю України закріплено поняття «професія» (вид занять), «професійний стандарт», «трудова функція», «професійна кваліфікація», «часткова професійна кваліфікація», «реєстр кваліфікацій (порядок його ведення)» тощо.

Законом врегульовано питання розроблення, затвердження та введення в дію професійних стандартів, що сприятиме формуванню сучасних вимог до професійних знань та умінь працівників, а також сприятиме усуненню застарілих вимог та бюрократичних процедур на ринку праці.

Законом встановлено, що професійні стандарти можуть розроблятися: роботодавцями, їх організаціями та об’єднаннями, органами державної влади, науковими установами, галузевими радами, громадськими об’єднаннями, іншими зацікавленими суб’єктами.

Крім того, передбачено, що професійні стандарти затверджуються їх розробниками.

Законом Кодекс законів про працю України доповнено реченням, яке передбачає, що у трудовому договорі можуть встановлюватись умови щодо виконання робіт, які вимагають повної та/або часткової професійної кваліфікації, а також умови щодо виконання робіт, які не вимагають будь-якої кваліфікації.

Законом закріплено положення щодо повноважень Національного агентства кваліфікацій, повноважень його голови та членів.

Також закріплено положення щодо діяльності галузевих рад з розроблення профстандартів. Зокрема щодо їх складу, завдань та повноважень.

Змінами до Закону України «Про зайнятість населення» передбачено, що зареєстровані безробітні повинні присвоювати/підтверджувати або визнавати свою професійну кваліфікацію виключно в акредитованих кваліфікаційних центрах за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Інформаційне управління

Верховна Рада прийняла Закон щодо забезпечення стабільності системи гарантування вкладів фізичних осіб

Верховна Рада прийняла в цілому проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення стабільності системи гарантування вкладів фізичних осіб" (реєстр. № 5542-1).

Законом передбачено гарантування вкладів фізичних осіб в повному обсязі (без обмеження за сумою вкладу) на час дії воєнного стану в Україні та протягом 3 місяців після його завершення.

Через 3 місяці після завершення воєнного стану в Україні сума граничного розміру відшкодування коштів за вкладами встановлюється на рівні 600 000 гривень.

Законом посилено забезпечення фінансової стійкості Фонду шляхом розрахунку необхідного значення цільового показника, встановлення розміру базової річної ставки регулярного збору та запровадження механізмів їх розрахунку та порядку встановлення, запровадження положень щодо порядку проведення стрес-тестування системи гарантування вкладів фізичних осіб.

Законом суто формальне гарантування державою всіх вкладів фізичних осіб у Ощадбанку, яке фактично не має механізму реалізації, замінюється на реальне гарантування вкладів на тих підставах, на яких таке гарантування стосується усіх без виключення інших банках, в тому числі державних.

Передбачене включення Ощадбанку до системи гарантування вкладів фізичних осіб та набуття ним статусу учасника Фонду, а отже скасування формальної державної гарантії на вклади фізичних осіб у Ощадбанку після закінчення перехідного періоду, який складає 6 місяців.

Законом також передбачена реструктуризація зобов’язань Фонду за векселями, які були видані Фондом в 2015 і 2016 роках в обмін на облігації внутрішньої державної позики, держателем яких було Міністерство фінансів України шляхом перераховування відповідних коштів до загального фонду Державного бюджету України з урахуванням необхідності забезпечення фінансової стабільності системи гарантування вкладів фізичних осіб. Механізм реструктуризації схвалений Радою з фінансової стабільності.

Законом з метою покращення в умовах воєнного стану чи під час особливого періоду функціонування ринків капіталу та організованих товарних ринків, діяльності учасників ринків капіталу та професійних учасників організованих товарних ринків, державного регулювання, здійснюваного Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку:

1) надається право Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку на час воєнного стану встановлювати особливості державного регулювання та нагляду;

2) надано можливість проведення клірингових розрахунків у іноземній валюті через рахунки в українських банках.

Інформаційне управління

Верховна Рада прийняла Закон про особливі процедури щодо оренди державного та комунального майна на період дії воєнного стану

Верховна Рада прийняла в цілому проект Закону про внесення змін до Закону України "Про оренду державного та комунального майна" (реєстр. №7192).

Закон передбачає наділення Кабінету Міністрів повноваженнями встановлювати особливі процедури щодо оренди державного та комунального майна на період дії воєнного стану, зокрема щодо:

порядку надання згоди на передачу майна в оренду;

формування стартової орендної плати, строків на проведення аукціону, затвердження протоколу результатів аукціону та підписання договору оренди;

продовження договору оренди; припинення договору оренди та підписання акта повернення майна з оренди; здійснення передачі майна в суборенду;

визначення вартості об'єкта оренди, розрахунку орендної плати та інших обов'язкових платежів;

можливості застосування пільгової орендної плати для орендарів, які  беруть участь в аукціоні з оренди державного майна з метою переміщення виробництв, розміщених на території, на якій велись (ведуться) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, а також механізм підтвердження прав на застосування пільгової орендної плати;

повноважень військової адміністрації з питань оренди.

Інформаційне управління

Верховна Рада прийняла Закон щодо здійснення моніторингу потенційних загроз національній безпеці України у сфері економіки

Верховна Рада прийняла в цілому Закон про внесення змін до деяких законів України щодо здійснення моніторингу потенційних загроз національній безпеці України у сфері економіки, №7176.

Законом зобов’язано суб’єктів державного сектору економіки та державні банки здійснювати моніторинг наявних та потенційних загроз національній безпеці України, аналізувати їх вплив на діяльність відповідних держпідприємств, товариств та банків, а також створювати умови для нейтралізації цих загроз.

Інформаційне управління

Верховна Рада прийняла за основу законопроект щодо оподаткування суб‘єктів господарювання, пов’язаних економічними зв’язками з державою-агресором

Верховна Рада прийняла за основу проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування суб‘єктів господарювання, пов’язаних економічними зв’язками з державою-агресором, №7232.

Законопроектом пропонується застосовувати коефіцієнт підвищення - 150% до податку на прибуток підприємств, екологічного податку, ренти та податку на майно, що сплачуватимуть суб'єктів господарювання, пов'язані економічними зв'язками з державою-агресором та отримують дохід походженням з території РФ.

Інформаційне управління

Верховна Рада прийняла за основу законопроект щодо справляння єдиного внеску та обліку спирту етилового денатурованого та продукції хімічного і технічного призначення

Верховна Рада прийняла за основу проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо справляння єдиного внеску та обліку спирту етилового денатурованого та продукції хімічного і технічного призначення; №7233.

Законопроектом пропонується врегулювати справляння єдиного внеску та обліку спирту етилового та продукції хімічного і технічного призначення, зокрема, передбачити застосування штрафних санкцій за відсутність масових витратомірів або їх реєстрації в Єдиному держреєстрі, уповноважити Мінекономрозвитку затверджувати норми втрат і виходу спирту етилового та готової алкогольної продукції, а Уряд - норми втрат і виходу тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин у електронних сигаретах, а також дозволити виробникам, імпортерам та оптовим продавцям пального додавати рідке біопаливо до палива моторного та альтернативного у встановлених законодавством обсягах.

Інформаційне управління

Верховна Рада прийняла за основу законопроект про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації

Законопроект про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації (реєстр. №7198) в подальшому дозволить отримати громадянам України компенсації за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, а також об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, управителів багатоквартирних будинків, житлово-будівельних (житлових) кооперативів, які здійснюють утримання відповідних будинків, - на відновлення спільного майна багатоквартирного будинку.

Прийняття законопроекту створить передумови для збільшення обсягів будівництва житла (як з нового будівництва, так і щодо виконання ремонтно-будівельних робіт), що сприятиме пожвавленню ринку будівництва та суміжних ринків, пов’язаних з виробництвом та обігом будівельних матеріалів, наданням різноманітних послуг, необхідних для провадження містобудівної діяльності тощо; забезпечить створення передумов для збільшення кількості робочих місць, як у будівельній, так і у супутніх галузях економіки; сприятиме відновленню житлової інфраструктури на територіях територіальних громад.

Інформаційне управління

Верховна Рада прийняла за основу законопроект щодо заборони (розпуску, примусової ліквідації) політичних партій

Верховна Рада прийняла за основу проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони (розпуску, примусової ліквідації) політичних партій, №7172-1.

Законопроектом пропонується розширити перелік підстав для заборони (примусового розпуску, ліквідації) політичних партій, а саме - діяльність яких має характер колабораціонізму і спрямована на повалення в Україні державного ладу, знищення і підміни національної ідентичності її громадян; при цьому депутатські фракції заборонених судом політичних партій підлягатимуть розпуску, а депутати - ставатимуть позафракційними.

Інформаційне управління

 

Верховна Рада прийняла Закон про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії Російської Федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну

Основною метою акта є визнання сучасної Росії державою-терористом, а її режиму - нацистським і тоталітарним, таким, що за своєю суттю і практикою та ідеологічно наслідує націонал-соціалістичний (нацистський) тоталітарний режим, який був у гітлерівській Німеччині.

Також відповідно до законопроекту:

-  засуджується військове вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну;

- забороняється будь-яка пропаганда російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії Російської Федерації як держави-терориста проти України;

- використання символіки військового вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну визнається окремим видом пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії Російської Федерації як держави-терориста проти України;

- визначається, які зображення є символікою військового вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну. Такою символікою, зокрема, є латинські літери «Z» і «V», які використовують як символи вторгнення в Україну.

Інформаційне управління