Про це повідомляє Комітет Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики на своєму офіційному сайті.

Війна докорінно змінила всі торговельні здобутки України, передусім через заблоковані росією морські порти.

Тому влада і бізнес разом з європейськими партнерами змушені шукати альтернативні шляхи постачання за межі нашої  держави сільськогосподарської сировини та продуктів переробки через західні кордони, зокрема залізницею та автотранспортом.

За інформацією Мінагрополітики щодо обсягів експорту за окремими видами товарів та видами транспорту, відповідно до ЄАІС «Контроль за доставкою», з 1 березня по 9 травня нинішнього року на зовнішні ринки, зокрема, реалізовано:

– 51,088 тис. тонн пшениці (березень 33,209 тис. тонн, квітень 9,199 тис. тонн, 81% та 56% морським транспортом відповідно);

– 20,941 тис. тонн ячменю (березень 6,599 тис. тонн, квітень 11,776 тис. тонн, 21% та 92% залізничним транспортом відповідно);

– 1,01 млн тонн кукурудзи (176,614 тис. тонн у березні, 600,966 тис. тонн у квітні, 72% та 55% залізничним транспортом відповідно);

– 114,902 тис. тонн сої (36,034 тис. тонн у березні, 57,159 тис. тонн у квітні, 36% та 63% морським транспортом відповідно);

– 174,261 тис. тонн насіння соняшнику (9,535 тис. тонн у березні, 104,049 тис. тонн у квітні, 31% та 57% морським транспортом відповідно);

– 31,558 тис. тонн соєвої олії (11,550 тис. тонн у березні та 16,384 тис. тонн у квітні, 59% та 60% залізничним транспортом відповідно);

– 197,469 тис. тонн соняшникової олії (29,061 тис. тонн у березні, 129,607 тис. тонн у квітні, 45% та 33% залізничним транспортом відповідно);

– 100,369 тис. тонн шротів (28,954 тис. тонн у березні та 39,177 тис. тонн у квітні, 54% та 47% залізничним транспортом відповідно).

Загалом у квітні вивезено у 2,9 раза більше сільгосппродукції, ніж у березні. Причому, як йдеться у повідомленні Мінагрополітики, обсяги експорту залізничним транспортом зросли на 238%. З березня до 9 травня включно залізницею було перевезено 61% від загального реального експорту зерна, шротів і рослинних олій, тоді як морським транспортом – 29%, автомобільним – 9%.

Підтримка європейською спільнотою українського експорту, наголошують у Комітет Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики, означає недопущення глобальної продовольчої кризи.

Підготувала Галина КВІТКА.

Інфографіка Мінагрополітики та Українського клубу аграрного бізнесу.