Писарівка — один із восьми сільських населених пунктів, які увійшли до складу Вінницької міської громади. Попри непростий час влада міста підвищує якість надання послуг жителям цього села до рівня обласного центру. Які проблеми треба розв’язати насамперед, визначають мешканці громад.

Відстань невелика, а діставатися було нічим

Найпершим з питань, яке запропонували вирішити писарівчани після приєднання їхнього села до міста, було забезпечення транспортного сполучення. Чимало мешканців Писарівки працюють у Вінниці, від їхнього села до міста відстань незначна, а прямого сполучення не було. Власникам маршруток не вигідно здійснювати рух на короткий проміжок шляху. Тому вони не ходили. Міжміський транспорт, який проїжджає через село, не часто зупиняється. Водії таких автобусів кажуть, що гальмувати в Писарівці означає більше втратити, ніж заробити. Заплатять небагато, а під час зупинки й поновлення руху гають час, перевитрачають пальне.

Нині з Вінниці до Писарівки можна дістатися двома видами транспорту. Його надає комунальне підприємство міськради «Вінницька транспортна компанія».

Спершу в компанії розробили графік руху муніципального автобуса. Але на цьому не зупинилися. Дослідження пасажиропотоку свідчило, що не для всіх охочих на поїздки вистачає місць. Надто в ранкові і вечірні години.

Треба було знову повертатися до вирішення цього питання.

Міська влада знову дослухалася до селян. Ухвалене рішення здивувало не тільки мешканців Писарівки. Воно так само викликало цікавість у вінничан.

З Вінниці до села відкрили... тролейбусний маршрут.

Одним з пасажирів першого рейсу був міський голова Вінниці Сергій Моргунов. Під час поїздки посадовець спілкувався із селянами, які добиралися додому з обласного центру. Відчувалося, що їхати в такому транспорті комфортно. На цьому зауважували пасажири. Через село проходить автомобільна траса державного значення, дорога якісно відремонтована.

«Будемо збільшувати кількість муніципального транспорту в приєднаних громадах, щоб їхні жителі мали змогу так само зручно користуватися ним, як це роблять вінничани», — зазначив посадовець.

До Писарівки ходить тролейбус № 12-А. Щоб він доїжджав до села, продовжили міський маршрут. Будувати контактну мережу не стали. Це дорого і потребує значного часу. Як тоді курсує електротранспорт? На кінцевій міській зупинці водій в автоматичному режимі відключає штанги від контактної мережі, переводить машину в автономний хід. Рух продовжує завдяки енергії акумулятора. Його заряду вистачає на проїзд 20 кілометрів. До речі, тролейбус з автономним ходом виготовляють на підприємстві «Вінницька транспортна компанія». Усі вони обладнані пандусами. Водночас у селі підготували інфраструктуру для безпеки руху, зокрема, встановили два світлофори, на зупинках обладнали павільйони, з’явилася інформація про графік руху.

З Вінниці до Писарівки тролейбус робить шість зупинок, дві з них біля сіл Щітки і Вінницькі Хутори, отож мешканці цих населених пунктів також мають змогу скористатися електротранспортом. Ним доїжджають ті, хто працює на заводі холодильного обладнання, тут теж зупиняється тролейбус.

«Забезпечення приєднаних територій громадським муніципальним транспортом — процес непростий, — наголошує Сергій Моргунов. — Попри це й надалі маємо рухатися до створення якісної транспортної мережі. У пріоритеті буде електротранспорт і автобуси на газу. Наше завдання — відійти від двигунів внутрішнього згорання. Це прописано в стратегії «Вінниця 3.0».

До речі, так само продовжили ще один міський маршрут: автобус № 30 з’єднав Вінницю з приєднаним селом Десна. Спершу в селі відремонтували дороги, встановили павільйони для зупинок...

Кошти НСЗУ залучили для потреб місцевої амбулаторії

У Писарівці стверджують, що свого часу зробили правильний вибір, надавши згоду на приєднання до міської громади. Таку думку висловив місцевий житель депутат Вінницької міськради Дмитро Науменко. За його словами, у правильності рішення тепер переконуються навіть ті, хто виступав проти того, аби Вінниця розширилася за рахунок їхньої громади. Змінюють свою думку, бо бачать зміни, які відбуваються в ТГ.

Одним з таких прикладів є оновлена амбулаторія сімейної медицини. Як уточнив староста села Владислав Кривешко, її послугами користуються понад три тисячі мешканців. До медиків звертаються також жителі сусідніх сіл.

Без підтримки міста медичний заклад не став би таким, яким він є нині.

Після того як амбулаторія увійшла до Вінницького центру первинної медико-санітарної допомоги № 1, на потреби сільського закладу вдалося залучити кошти НСЗУ. А ось умови, в яких працювали медики, бажали бути кращими. І їх змінили.

«Нині сюди приємно зайти, — зазначають писарівчани. — Тут чистіше, ніж у декого з нас удома».

Такою будівля стала після комплексного оновлення. Левову частку коштів на виконання робіт внесла міська громада. Як пояснив староста села Владислав Кривешко, приміщення амбулаторії повністю відремонтували, оновили мережі теплопостачання, створили два нові кабінети — фізіотерапевтичний та маніпуляційну, придбали сучасне лабораторне обладнання. А ще — впорядкували прилеглу територію. Тепер тут є належні умови для людей на візках та матусь із дитячими візочками.

Дослівно

«Попри війну і труднощі, викликані нею, продовжуємо працювати, щоб усі приєднані населені пункти ставали зручнішими і комфортнішими, адже наші воїни, які нині боронять країну, мають повертатися додому і бачити, що тут порядок і належні умови для життя».

Сергій МОРГУНОВ, міський голова Вінниці.

Вінниця.

Фото з сайту Вінницької міськради.