У підкомітеті з питань автомобільного транспорту парламентського Комітету з питань транспорту та інфраструктури опрацьовують урядовий законопроект № 4560 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту в Україні з метою приведення їх у відповідність з актом Європейського Союзу».

Нагадаємо, цей євроінтеграційний закон внесений до Верховної Ради наприкінці 2020-го. Він покликаний законодавчо вдосконалити ринок послуг автомобільного транспорту в Україні згідно з Угодою про асоціацію з ЄС і задовольнити потреби суспільства й економіки у перевезенні пасажирів та вантажів, безпеки перевезень, адаптувати норми вітчизняного законодавства до нормативних актів ЄС.

Нині у сфері перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом у внутрішньому та міжнародному сполученнях повною мірою не врегульовано низку питань, наголошується у пояснювальній записці до законопроекту. Зокрема, йдеться про ліцензування автомобільних перевезень, процедури оформлення, видачі та моніторингу відповідних свідоцтв професійної компетентності менеджерів (управителів) з перевезень.

Цим законопроектом пропонується визначити особливості ліцензування на автомобільному транспорті відповідно до положень Регламенту (ЄС).

19 жовтня 2022 року цей законопроект Верховна Рада розглянула у першому читанні та прийняла за основу. До другого читання надійшло 140 поправок та пропозицій.

Проект, зокрема, пропонує внести зміни до законів України «Про автомобільний транспорт» та «Про ліцензування видів господарської діяльності». У вітчизняне законодавство вводяться нові терміни. Такі, як «бездоганна ділова репутація здобувача ліцензії, автомобільного перевізника та менеджера (управителя) з перевезень», «Єдиний комплекс інформаційних систем у сфері безпеки на наземному транспорті», «електронний кабінет перевізника», «менеджер (управитель) з перевезень», «навчальний центр з підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів», «належний фінансовий стан», «професійна компетентність», «свідоцтво професійної компетентності», «службове приміщення».

«Розглядали проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання ринку послуг автомобільного транспорту в Україні з метою приведення їх у відповідність з актом Європейського Союзу», реєстр.  № 4560. Роботи — сила-силенна, тож працюємо в посиленому режимі. Час того вимагає, — прокоментував для «Голосу України» результати засідання комітету його секретар народний депутат Геннадій Вацак (на знімку). — Нині нам треба максимально підтримувати вітчизняних перевізників і максимально робити все для того, щоб вони могли працювати. Треба насамперед зробити все, щоб на внутрішньому ринку була стабільність і щоб люди могли працювати! Тим паче що Президент України Володимир Зеленський оголосив про старт нової економічної платформи «Зроблено в Україні» — для всебічної підтримки, розвитку та захисту вітчизняного виробника. Він закликав не допускати тиску на бізнес — ні законодавчого, ні фіскального».

«Переконаний, що запровадження ліцензування перевезень для власних потреб створить перешкоди для виробників і суперечить рішенню РНБО щодо економічної безпеки та стабільності у період воєнного стану, — переконаний народний депутат. — Не можна прирівнювати логістичні компанії до фермера, якому потрібно вивезти добрива на поле, чи підприємця, що везе хліб у глибинку. Для села це особливо важливо, бо мова йде не лише про надходження до бюджету, але це і вирішення соціально-побутових питань. Через запровадження надмірного регулювання матимемо ризики, що дрібні виробники припинять свою діяльність! Я — проти драконівських новел», — висловив свою позицію Геннадій Вацак.