Як розповіла директор ІРЦ № 2 Євгенія Шаліхман, у закладі проводять комплексну оцінку розвитку дитини, яка й визначає особливі потреби, труднощі, що можуть вплинути на процес здобуття освіти.

«Така оцінка здійснюється за п’ятьма напрямами: фізичний, мовленнєвий розвиток, когнітивна, емоційно-вольова сфера та навчальна діяльність, — розповідає вона. — Коли батьки отримають відповідний висновок, вони можуть зарахувати свою дитину в дитячий садок на інклюзивну форму. Це означає, що дитину з особливими освітніми потребами включають у загальноосвітній простір. Це стосується і шкіл».

Євгенія Шаліхман додала, що для діток як дошкільного, так і шкільного віку, які не навчаються в закладах, фахівці проводять корекційно-розвиткові заняття. «Нині такі заняття в нашому центрі відвідують 22 дитини, —  підсумовує вона. — Окрім відвідин логопеда, дефектолога, психолога, в центрі є ще й заняття з лікувальної фізкультури. До нашого центру частіше звертаються з дітками дошкільного віку. Що раніше розпочнеться корекційно-розвиткова робота, то кращою буде динаміка».

Мати двох синів дніпрянка Єлизавета каже, що молодший, чотирирічний Домінік, уже два роки відвідує ІРЦ № 2. З ним займаються дефектолог, логопед, практикуючий психолог. За цей час дитина багато чого навчилася.

Раніше хлопець не міг всидіти на одному місці хоча б декілька секунд. А зараз усе змінилося.

«Син почав розуміти, коли до нього звертаються. Виконувати завдання. Цікавитися творчою діяльністю: малюванням, ліпленням. Його емоційний стан значно покращився. Зміни дуже помітні», — підкреслила жінка й зазначила, що в центрі створено сучасні комфортні умови, є відповідне обладнання. Вихованці з особливими освітніми потребами відвідують дитячі садки разом з іншими хлопчиками й дівчатками.

За словами вихователя-методиста дитячого садка № 401 Юлії Щербини, у питаннях інклюзії вони співпрацюють з ІРЦ № 2. Від центру отримують висновок про те, що та чи інша дитина має особливі освітні потреби. Далі створюється команда супроводу. Для дитини розробляють індивідуальну програму розвитку. З нею працюють асистент, вихователь, які допомагають навчатися, соціалізуватися разом з іншими дітками в групі. До цього процесу залучені й фахівці інклюзивно-ресурсного центру.

«Нині наш садок відвідують двоє дітей з особливими освітніми потребами — чотирьох та шести років. Вони гарно контактують з іншими нашими вихованцями. Якщо дитині, за висновком ІРЦ, потрібні й інші фахівці, наприклад, логопед, то обов’язково залучаємо спеціалістів», — зазначила Юлія Щербина.

Цифра

У 42 дитсадках Дніпра є 88 інклюзивних груп, де займаються 132 дитини з особливими освітніми потребами.

Дніпро.

Фото Дніпровської міської ради.