Новий сезон для Київського академічного театру драми та комедії на лівому березі Дніпра — особливий. Восени він відзначить своє 35-річчя. Всі ці роки театр залишається співзвучним часу. Плани на новий сезон — тому підтвердження.

Першою прем’єрою буде вистава «Чого хочуть жінки?» Андрія Білоуса — на основі античних комедій Арістофана «Лісістрата» і «Жінки в народних зборах».

Олексій Лісовець звернувся до п’єси відомого іспанського поета і драматурга Алехандро Кассона «Дикун. Третє слово». Це складний і звивистий, романтично піднесений, а часто-густо і по-комедійному кумедний шлях від лютої ненависті до всепоглинаючого кохання. А в основі всього — проста істина: сенс людського існування можна висловити всього трьома словами: Життя. Смерть і... Кохання.

Дмитро Богомазов планує відкрити широкій публіці дивний світ прози Юрія Коваля — російського радянського письменника. Його книги перекладені кількома європейськими мовами, китайською й японською; за його творами зняті і продовжують зніматися фільми та мультфільми; Арсеній Тарковський, Белла Ахмадуліна, Юрій Норштейн були палкими шанувальниками його творчості.

Дедалі впевненіше заявляє про себе нове режисерське покоління — вистави в постановці молодих учнів Е. Митницького також у найближчих планах театру.

Режисер Тамара Трунова, яка випустила в минулому сезоні неординарних «Двох пані у бік півночі», працюватиме над п’єсою Патрика Марбера «Близькість». Патрик Марбер — автор сучасної британської «нової драми», якого європейські критики порівнюють із Чеховим. П’єса «Близькість» витримала сотні постановок у багатьох країнах. У центрі уваги автора — молоді люди, сучасні стосунки, гендерні ситуації і відверті міркування про природу потягу й секс.

Молодий режисер Тамара Антропова представить дотепний погляд відомого українського автора Анатолія Крима на життя за вікном у його новій п’єсі «Жіноча логіка». У репертуарному портфелі театру також іронічна мелодрама «Випадковий дотик» молодої американської письменниці Джин Керр. Це сповнена гумору історія: про сивину в бороду... про кризу сімейних стосунків, про щастя у звичці, яка іноді і є щастям. Над п’єсою під керівництвом свого вчителя Едуарда Митницького планує працювати молодий режисер Валерія Айдіна.

А художній керівник театру Едуард Митницький у роботі над п’єсою Теннессі Вільямса «Орфей спускається в пекло» досліджує складний світ людських стосунків, фокусуючи свою увагу на глибокому філософському осмисленні свободи.

На жаль, у новий сезон театр входить не без втрат: його позбавили лабораторно-експериментального майданчика «Вільна сцена» на вул. Гончара, 71. Можна лише здогадуватися про причини такого рішення влади й те, кому могло сподобатися це приміщення. Але це факт — єдину на сьогодні сцену в Києві, яка давала режисерам-початківцям і акторам шанс робити перші кроки в професії — закрито. Але ж майже половину афіші ІІ Всеукраїнського фестивалю молодої української режисури ім. Курбаса, що проходив у Києві навесні цього року, становили вистави «Вільної сцени». І вищою нагородою було відзначено постановку, випущену на цій сцені («Білі ночі кохання» за Ф. Достоєвським Андрія Попова, студента режисерського курсу Е. Митницького).

Але театр не має наміру відмовлятися від молодіжної програми і планує по можливості перенести всі вистави на свою малу сцену. Першим стане «Бридкий» у постановці студентки Е. Митницького Валентини Сотниченко (на знімку — сцена з вистави).

Фото надане театром.