Державне підприємство «Укрзалізниця» ввело в дію сучасний завод із виготовлення медичного устаткування
Харківський залізничний вокзал, привокзальний майдан, чимало інших споруд та об’єктів місцевої Південної залізниці стали своєрідними візитними картками міста, кращими його архітектурними куточками, зразками цивілізованості. А днями українські залізничники презентували харків’янам ще кілька своїх ініціатив, які, до речі, послужать добру службу всій країні. Тріумфом «Укрзалізниці» на слобожанській землі назвав ці події голова облдержадміністрації Євген Кушнарьов.
Залізничники, як відомо, люди відповідальні, дисципліновані, форму і погони носять не випадково. Начальник Південної залізниці В. Остапчук віддає чіткий і лаконічний рапорт Міністру транспорту
Г. Кірпі: «... завдання виконано в установлений строк і з високою якістю!».
Що це означає? А те, що всього за три місяці за ініціативи Міністра транспорту України на околиці Харкова Південною залізницею спільно зі швейцарською фірмою CCM ED Іnternatіonal AG споруджено підприємство з виробництва найсучаснішого рентгенологічного обладнання — завод «Дормедобладнання». Відтепер ця медична апаратура дасть змогу значно підвищити якісний рівень диспансеризації не тільки працівників залізничного транспорту, а й жителів багатьох регіонів України. Унікальне для нашої країни обладнання потужніше від того, що використовувалося у вітчизняній медицині досі, й водночас менш небезпечне з погляду на згубну дію на людський організм бета-випромінювання під час рентгенологічних обстежень. Апарати пройшли медичні тести в Академії медичних наук України і визнані надійними, зручними і високоефективними в експлуатації.
— У транспортників знаменна подія, — сказав Міністр транспорту Георгій Кірпа на урочистостях з нагоди відкриття заводу. — Ми вперше вводимо в експлуатацію підприємство, яке буде виготовляти діагностичну рентгенологічну апаратуру для медичних закладів залізничних підприємств України, а в подальшому — для всієї медицини України.
Залізничники традиційно приділяють значну увагу оздоровленню своїх працівників, тому що професія пов’язана з чималою відповідальністю, ризиком. А що головне в оздоровленні? Діагностика. Отож і вирішили створити підприємство, яке виготовляло б діагностичне рентгенологічне обладнання багатьох типів, а лише для медиків Південної залізниці потрібно більш як сто рентгенапаратів, для медичних закладів залізниць України — понад 500, не кажучи вже про інші лікувальні установи країни.
Спільно зі швейцарською та італійською фірмами проект у стислі строки втілено в життя. Вітчизняне рентгенологічне обладнання коштуватиме на 15—20 відсотків дешевше того, яке пропонується в Україні зарубіжними постачальниками. Нові рентгенустановки будуть мобільними, багатофункціональними, їх конструктивні особливості дадуть можливість проводити обстеження тяжкохворих навіть у палатах. Складання таких рентгенівських апаратів, аналогів яким в Україні немає, здійснюватиметься з готових комплектувальних, виготовлених на заводі італійської компанії Mecall, котру в Україні представляє фірма CCM ED Іnternatіonal AG. Подібний завод в Італії випускає майже 150 рентгенапаратів на рік. Нинішнього року харківський завод «Дормедобладнання» виготовить 50 апаратів шести видів. В подальшому півсотні працівників підприємства вироблятимуть щороку до 100 апаратів на суму приблизно 20 млн. євро, щоб у стислі строки переоснастити ними медичні установи країни, які використовують порівняно застарілу техніку або не мають її. В майбутньому під час виготовлення таких апаратів використовуватимуть і харківські комплектувальні, що значно зменшить вартість медтехніки і зробить її доступнішою для вітчизняних споживачів. Крім того, «Укрзалізниця» виношує плани створення на залізничному транспорті пересувних вагонів-клінік, аби кваліфікована медична допомога і, зокрема меддіагностика, стала доступна широким верствам населення.
Водночас у Харкові при Південній залізниці відкрито Центр здоров’я жінки, який вже став третім таким медичним закладом на українських залізницях. Ще раніше подібні центри були створені й тепер успішно діють у Львові і Києві на виконання Національної програми «Репродуктивне здоров’я».
З відкриттям на Південній залізниці Центру здоров’я жінки медичне обслуговування працівниць та жінок-пенсіонерів набуде нового якісного рівня, оскільки центр забезпечено найсучаснішим обладнанням, здатним виявити різні форми захворювання на ранньому етапі та ефективно їх лікувати. Втім, основне призначення центру — збереження та зміцнення репродуктивного здоров’я жінок, профілактика, діагностика та лікування гінекологічних захворювань з використанням надсучасних технологій. Важливим напрямом діяльності центру є також планування сім’ї.
Будинок дорожньої дитячої лікарні, в якому відтепер розташувався центр, — архітектурна пам’ятка XІX століття. Усе його устаткування — мамограф, ультразвуковий апарат, комп’ютерна лабораторна діагностика, сучасна операційна, додаткове устаткування, матеріали та меблі — забезпечили Міністерство транспорту України, Південна залізниця спільно з американською громадською організацією Клеарліфт Інтернешнл, благочинною організацією Фонд Ферст Дейта — Вестерн Юніон та компанією «Вестерн Юніон». Загальні затрати становили майже 3,7 млн. доларів. Одночасно він може прийняти на лікування 250 жінок. Ініціатори запевнили, що пацієнтками центру зможуть стати і ті жінки, які не мають жодного стосунку до «Укрзалізниці», але які потребуватимуть висококваліфікованої медичної допомоги. Такі центри в майбутньому будуть створені в Донецьку і Дніпропетровську.
— Нинішній здобуток залізничників — з харківською адресою, і це для мене дуже приємно, — каже голова облдержадміністрації Є. Кушнарьов. — Цим обладнанням будуть користуватися не лише залізничники, жителі нашої області, а й громадяни усієї України, а можливо, й інших країн, коли підприємство набере потужності і вийде на зарубіжні ринки. Та для нас головне, що сьогодні в Харкові створено нові робочі місця, де працюватимуть наші люди; що сьогодні до тих товарів, які вже виробляли кращі підприємства регіону, додадуться ще деякі види медичної техніки високої якості.
У Харківській області живе 1 млн. 300 тисяч жінок, — продовжує розмову керівник облдержадміністрації, — з яких майже 800 тисяч, висловлюючись медичною мовою, дітородного віку. Ми нещодавно підвели підсумки соціально-економічного розвитку Харківщини в 2003 році і у нас є чим пишатися. Торік на Харківщині народилося на 837 дітей більше, ніж в попередньому. Тобто врешті-решт ми почали, мабуть, з надією і певністю дивитися в майбутнє. Щоб це стало правилом, а не винятком, потрібні і швидкісні поїзди, і сучасні підприємства, і обладнані за останнім словом науки і техніки медичні заклади.
Створення мережі центрів здоров’я жінок — це лише частина тієї великої справи, яку робить «Укрзалізниця», дбаючи про здоров’я жінок, охорону материнства та дитинства. Уже стало доброю традицією проводити щороку оздоровлення хворих дітей у санаторно-лікувальних закладах, галузевих оздоровчих таборах, а також надавати благодійну допомогу дітям-інвалідам, дітям з багатодітних та малозабезпечених сімей. «Укрзалізниця» постійно проводить заходи спільно з Національним фондом захисту матерів і дітей «Україна — дітям», зокрема безплатно перевозить дітей під час канікул. «І за все це, — сказала почесний президент Національного фонду соціального захисту дітей та матерів «Україна —дітям» Л. Кучма, — мені хочеться подякувати дуже енергійній, діяльній людині Г. Кірпі. Поставив завдання — виконав! Справжній чоловік».
Харків.