Харківський тракторний завод залишився без російських дизелів. РФ разом із забороною інших експортних товарів в Україну припинила й постачання двигунів виробництва Ярославського машинобудівного заводу. Гендиректор ХТЗ Владислав Губін також сказав, що, крім двигунів, під заборону потрапили паливна апаратура, лакофарбові вироби, мастила, світлотехніка й деякі інші імпортовані товари.
Зрозуміло, завод переорієнтується на двигуни інших виробників, але дизель ЯМЗ був оптимальним для харківських тракторів. ХТЗ уже мав досвід комплектування тракторів надійним німецьким двигуном фірми «Дойц». Однак один моторний агрегат не робив увесь трактор витвором німецької якості, зате значно підвищував його вартість і потребував іншого рівня техобслуговування.
У зв’язку з цим харківське інформагентство «SQ» навело досить цікаву довідку. У роки СРСР у Харківській області діяв потужний сільгоспмашинобудівний комплекс, зокрема й з виробництва дизелів. Лиття проводилося на найбільшому у світі Куп’янському ливарному заводі, штамповані деталі випускав Лозівський ковальсько-механічний завод, паливну апаратуру й турбокомпресори випускали в Чугуєвому й Дергачах. На заводі «Серп і Молот» виготовляли рядні дизелі серії СМД, на ХЗТД — V-подібні дизелі серії Д. Ніде у світі не було такого високоорганізованого виробництва, здатного випускати майже тисячу двигунів на добу. Щоправда, уся ця міць страждала відсутністю високої якості й надійності.
У 2015 році до Росії було відвантажено майже 50% реалізованої продукції. Сьогодні ХТЗ прогнозує різке падіння продажів через запровадження 10% мита на експорт продукції до РФ і 15% утилізаційного збору. Через що харківський трактор автоматично дорожчає щонайменше на 25%. Крім того, у Росії на відміну від України є держпрограма 30% компенсації вартості вітчизняної сільгосптехніки. З урахуванням подорожчання українських тракторів їх місце на ринку посядуть російські й білоруські. Крім того, зазначають на ХТЗ, нині Україна — фактично єдина країна Європи, яка не обмежує ввезення вживаної сільгосптехніки.
Харківський тракторний у січні-лютому нинішнього року провів істотну модернізацію й планував з початком аграрного сезону відновити роботу у звичайному п’ятиденному режимі. Стратегія підприємства передбачала протягом п’яти років забезпечити збільшення продажів за кордоном. Оновлена лінійка тракторів мала зайняти плацдарми на ринках Африки, Східної Європи, Азії, Латинської Америки, закріпитися на них і нарощувати замовлення. Однак ці грандіозні плани сьогодні під великим питанням.