У Полтаві завершують створення єдиної оперативно-диспетчерської служби швидкої медичної допомоги для всієї області. Вона буде невід’ємною складовою комунальної установи «Полтавський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», заснованої на базі колишньої міської станції «швидкої».

 

 

У приміщенні останньої вже обладнали комп’ютеризовані робочі місця (на знімку) для диспетчерів служби «103». На цей номер для виклику медиків можна зателефонувати зі стаціонарного чи мобільного телефонів, а також передати повідомлення за допомогою пристроїв, що забезпечують інтернет-зв’язок. Скористатися ними, звісно, можуть і ті, хто має певні фізичні вади. Система такого зв’язку вже діє у тестовому режимі для обласного центру.


Водночас із провідними операторами відпрацьовуються передбачені євростандартами технічні параметри професійного спілкування медиків зі своїми підопічними в усьому регіоні. При цьому найбільше проблем сьогодні виникає зі стаціонарною телефонією. Після того як новостворена єдина служба почне діяти у штатному режимі, кількість диспетчерів на Полтавщині скоротять більш як наполовину.


Ще важливіше те, що нові комунікаційні можливості сприятимуть істотному поліпшенню якості невідкладної медичної допомоги хворим. Адже встановлене в центрі оперативно-диспетчерської служби й у автомобілях «швидкої» обладнання дає змогу передати в лікарню, до якої везуть «тяжкого» пацієнта, навіть його електрокардіограму, зроблену фахівцями екстреної меддопомоги. За таких умов у профільному лікувальному закладі вже не треба гаяти час на підготовчі процедури. У багатьох випадках він потрібен для порятунку чийогось життя.

Полтава.


Фото автора.