Богдан Юлик (на знімку) Службу автомобільних доріг у Тернопільській області очолює майже три роки. Весь попередній трудовий шлях його теж пов’язаний із дорожньою службою. Тому про п’ять тисяч кілометрів, а саме такою є мережа доріг, якою опікується разом із колективом на Тернопіллі, Богдан Іванович знає все.

 


Особливе хвилювання висловлює з приводу того, що більшість шляхів на Тернопіллі зведено у 70-х роках минулого століття, деякі дороги не бачили ремонту кілька десятків літ. Проблема знайома — брак коштів.


— Але у 2016-му, — каже керівник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик, — стався переломний період. І нашими здобутками просто гріх не похвалитися. Адже, якщо у 2015 році повну заміну дорожнього покриття на Тернопіллі ми провели на 10 км, то у 2016-му — на 88 км доріг. Загалом витратили на ремонт та утримання доріг взимку понад 300 мільйонів гривень, виділених нам із державного бюджету.


Я поцікавилася у Богдана Івановича, чи передбачено збільшення фінансування на 2017-й і що планується зробити цього року. За словами Б. Юлика, на щастя, держава й надалі планує збільшувати суми на дорожні роботи, зокрема на Тернопіллі.


В області ж вирішили їх першочергово вкладати у дороги, що ведуть до великих міст-сусідів Тернопільщини — Львова, Івано-Франківська, Хмельницького, Чернівців.


— Спільно з облдержадміністрацією уже подали в «Укравтодор» пропозиції щодо розвитку транспортного потенціалу Тернопільської області, — додає Богдан Іванович. — Тепер чекаємо на позитивне вирішення питання та на виділення грошей. Вважаємо, що нині головний товаропотік у бік західного кордону відбувається з Києва на Чоп. Але, відремонтувавши дороги, його можна спрямувати і через Вінницю, Хмельницький, Тернопіль, Львів.

Так, згідно з нашими розрахунками, можна зекономити 679 км.


Ще одну економію у кілометражі пропонуємо тим туристам, які їдуть відпочивати у Карпати. Ми гостинно запрошуємо відвідати духовні центри Тернопільської області — Зарваницю та Почаїв. Віддавши перевагу нашим тернопільським дорогам, можна і на Тернопіллі побувати, і зекономити при цьому у межах 67 км при поїздці в Карпати. 2017 року ремонт дороги на Кременець — у пріоритеті.


Окрім повної заміни покриття, на Тернопіллі дорожники проводять і ямковий ремонт. У 2016-му провели його на 354 тис. кв. м доріг області. Це на 60 процентів більше, ніж попереднього року.


У цьому Службі автомобільних доріг у Тернопільській області допомагають два великі підрядники — «Тернопільський облавтодор» та ТзОВ «Технобудцентр». Підрядники здійснюють капітальні та ямкові ремонти доріг, розчистку від снігу тощо.


Добре підлагоджено і програму співфінансування. Скажімо, на ремонт дороги біля Ягільниці Чортківського району, окрім 12 мільйонів із держбюджету, з обласного бюджету було виділено 760 тисяч гривень. Вдалося розпочати плідну співпрацю і з об’єднаними територіальними громадами на умовах — 40% гроші дорожників, 60% — громади. Завдяки програмам співфінансування місцевого значення Байковецька об’єднана територіальна громада залучила для ремонту доріг 8 млн. грн., Теребовлянська (відрізок дороги Лошнів—Сущин) та Іванівська (під’їзд до с. Ілавче) — по мільйону гривень.


Ще однією гордістю Богдана Юлика є нещодавно створений проектний відділ, аналогів якому нема в Україні. Він почав працювати з вересня 2016-го, але навіть за такий короткий строк вдалося заощадити мільйон, а наступного року тут планують економію у 5—6 мільйонів гривень.


Узимку дорожнє покриття найбільше страждає від впливів погоди. Лише за останній час мороз змінювався плюсовою температурою кілька разів. Це тягне за собою утворення тріщин, потрапляння води у них та передчасне руйнування.


Проблемою залишається і перевантаженість доріг. Раніше передбачалася їхня експлуатація значно меншою кількістю транспорту, ніж є нині. Сучасні багатотоннажні вантажівки з волі недобросовісних перевізників погіршують і без того непросту ситуацію, порушуючи експлуатаційні норми. У гонитві за особистою вигодою вони перевантажують автомобілі, завдаючи величезних збитків мережі доріг. Так, останнім часом на Тернопіллі працювали два сучасні габаритно-вагові комплекси. За результатами перевірок встановлено, що кожна десята хура на дорогах Тернопільщини перевантажена у середньому на 5—8 тонн, а буває і ще більше.


Незважаючи на зиму, шляховики Тернопільської області продовжують ліквідовувати аварійну ямковість на дорогах. Роботи проводяться холодними асфальтобетонними сумішами з додаванням спеціальних добавок, які дають змогу працювати у холодну пору року та при низьких температурах. За якістю цих матеріалів стежать працівники лабораторії, а за якістю виконаних робіт — спеціалісти з відділу контролю Служби доріг.


Тернопільська область.