Тиждень минув насичено й змістовно. Спочатку затримали пенсії, чим не на жарт налякали пенсіонерів. Затим віце-прем’єр-міністр, міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко провів селекторну нараду щодо підготовки до майбутнього опалювального сезону.

Власне йшлося не стільки про підготовку, скільки про розрахунки теплопостачальних підприємств за спожитий газ і електроенергію. Загальна картина за останній місяць покращилася на 4%. Але ситуація досі вкрай незадовільна.

Окремо говорили про Київську область — смт Коцюбинське, Черкаську область — Сміла, Хмельницьку область — Шепетівка, де рівень розрахунків за газ украй низький. Геннадій Зубко підкреслив: «...наголошую на особистій відповідальності кожного керівника і органу місцевого самоврядування, якому належить комунальне підприємство, і керівників самих підприємств. Ваше завдання, вчасно розрахувавшись, — отримати номінацію (від «Нафтогазу») і надати якісну послугу під час опалювального сезону».

Кабінет Міністрів України (вкотре вже!) продовжив до вересня 2018 року дію постанови № 187 про покладання спеціальних зобов’язань на «Нафтогаз України» і обласні газопостачальні компанії постачати населенню та підприємствам теплокомуненерго (ТКЕ) природний газ без зміни поточних цін. Згідно з пояснювальною запискою переговори з Міжнародним валютним фондом про приведення ціни на природний газ до рівня імпортного паритету тривають. Тому, з огляду на закінчення терміну дії положення про покладання спеціальних зобов’язань, виникає необхідність в його продовженні. Для продовження співпраці з МВФ і отримання чергового траншу Україні залишається виконати «критично важливе» зобов’язання щодо приведення ціни на газ для населення до економічно обґрунтованого рівня.

Уряд поки що відмовляється від такого кроку, аргументуючи тим, що насамперед необхідно передбачити компенсатори для бідних верств населення, адже за різними оцінками підвищення може становити від 30% до 60%, нібито через зростання цін на міжнародних ринках. Позиція МВФ жорстка. Оскільки уряд торік ухвалив рішення про підвищення газових цін, що дало змогу Україні отримати транш кредиту МВФ, однак згодом в односторонньому порядку відмовився від його виконання.

Працівники Держпродспоживслужби надають некоректні відповіді на скарги споживачів, затягують строки розгляду скарг по суті та схильні до корупції, повідомляє Союз споживачів України (ССУ). Про це заявив заступник голови правління організації Олег Цільвік.

«Низька кваліфікація службовців — це проблема. Я не знаю, як проводяться конкурси з прийому на роботу в Держпродспоживслужбу, але люди, які там працюють, не орієнтуються в сучасних змінах до законодавства. Профільний закон уже рік як змінено, а вони не знають про це і відписують ганебні листи на скарги споживачів», — пояснив Цільвік. На цьому зупинимося і поставимо три крапки, пригадавши недавній випадок з отруєнням дітей у літньому таборі відпочинку на Донеччині. Пам’ятаєте, і у тій ситуації службовці Держспоживслужби спрацювали пост-фактум, хоча слід би було на випередження.

І насамкінець, якщо це вас потішить, Антимонопольний комітет України ухвалив рішення оштрафувати мобільного оператора «Київстар» на понад 21 мільйон гривень.

Йшлося про недобросовісну конкуренцію у вигляді поширення інформації щодо умов тарифікації, що вводить в оману. Оператор у своїй рекламі використовував три типи тверджень, в двох з яких зазначалося, що тарифікація «посекундна». Насправді ж це твердження неправдиве — вартість повної хвилини списувалася у першу секунду розмови... Пораділи? А тепер подумаймо — де оператор братиме кошти на сплату штрафу?

Звісно ж — у наших кишенях...

Підсумовував Віктор БОНДАР.