Незабаром вересень, а там і візит в Україну технічної місії Міжнародного валютного фонду. Вона має оцінити роботу української влади та прийняти рішення про черговий транш. Цікаво, що з цього приводу кажуть експерти?

За словами голови підкомітету з питань митної справи та удосконалення Митного кодексу України Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Тетяни Острікової, це рішення буде сигналом для всіх інших кредиторів і інвесторів щодо подальшої долі української економіки та національної валюти. Якщо рішення позитивне — іноземні кредитори продовжать позичати нам гроші та вкладати можливі інвестиції, тож транш МВФ — це певний іміджевий індикатор.

«Якщо ж висновок технічної місії та подальших керівних органів МВФ буде негативним, то гривня продовжить падіння і спрогнозувати рівень дна не візьметься ніхто...» — заявляє політик. Вона запевнила, що при формуванні бюджету на 2018 рік курс долара був закладений 30 гривень. І якщо гривня впаде, то уряд нарешті зможе закрити дірки в бюджеті...

Рішення про закриття залізничного сполучення з РФ є правильним. Але потрібно говорити не лише про пасажирські, а й про вантажні перевезення. Таку думку на своїй сторінці в Facebook висловив політолог Олександр Мусієнко. Експерт нагадав, що

Росія вже протягом двох років забороняє транзит українських товарів, мотивуючи це питанням національної безпеки. «Незважаючи на спір України з РФ у СОТ, на бік росіян у цьому питанні стали навіть американці, які вказують, що спір, який стосується безпеки, має політичний характер і тому лежить за межами компетенції СОТ», — зазначає політолог.

У свою чергу незалежний транспортний експерт Олександр Кава наголошує, що скасування вантажних перевезень не буде, бо для економіки це збиткове рішення. Що ж до пасажирських перевезень, то закінчиться все подальшим розширенням нелегального ринку маршрутних перевезень із загрозою для життя та здоров’я пасажирів, акцентує Кава. Нагадаємо, міністр інфраструктури України Володимир Омелян анонсував нові обмеження у сполученні з Росією.

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми. Зокрема, розглядає можливість внести зміни у відповідні ДБН щодо обов’язкового облаштування мостів дистанційними контрольно-вимірювальними приладами (датчиками) для контролю деформації будівельних конструкцій.

Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе. «Безпека — це найголовніше. Тому одна з ініціатив, яку пропонуємо, — обов’язково облаштовувати мости дистанційними датчиками контролю будівельних конструкцій. Це дасть змогу оперативно контролювати технічний стан мостів», — сказав він.

А ще, додамо, Мінрегіон пропонує підвищити безпеку пасажирів у метро шляхом обов’язкового облаштування споруд та окремих приміщень метрополітену автоматичними установками для раннього виявлення надзвичайних ситуацій природного і техногенного походження: пожеж, замикань, затоплень, обвалів тощо.

Підсумовував Віктор БОНДАР.