Україна сподівається, що Китайський міжнародний імпортний ярмарок зміцнить торгово-економічне співробітництво із КНР

Київ, 19 жовтня /Сіньхуа/ — «Для України участь у першому Китайському міжнародному імпортному ярмарку /China International Import Expo, CIIE/ — це можливість показати свій торговельний, інвестиційний та туристичний потенціал, а для українського бізнесу — це можливість заявити про себе в присутності інвесторів і вийти на один із найбільших ринків світу», — заявила в інтерв’ю кор. Сіньхуа керівник Офісу з просування експорту Мар’яна Каганяк.

 

Конкурсант готує їжу під час змагань з ресторанного обслуговування, приурочених до майбутнього Китайського міжнародного імпортного ярмарку (CIIE)-2018 у Шанхаї, 13 жовтня 2018 року. У змаганнях взяли участь понад сто людей.

(Сіньхуа, Фан Чже).

 

Геннадій Шестак — генеральний директор української компанії Ugears, продукція якої буде представлена на CIIE. 

(Сіньхуа, Сергій СТАРОСТЕНКО.)

 

Експонент демонструє кавомашину під час зустрічі для встановлення зв’язків, приуроченої до Китайського міжнародного імпортного ярмарку (CIIE)-2018 у Шанхаї, 26 липня 2018 року.

(Cіньхуа, Цзінь Лянкуай).

 

Ярмарок пройде в Шанхаї з 5 по 10 листопада. На загальній площі понад 240 тис. кв. м будуть представлені підприємства з більш як 130 країн і регіонів світу. У рамках CIIE також відбудуться міжнародний торговельний форум «Хунцяо», галузеві семінари, презентації нової продукції тощо.
Україна буде представлена на ярмарку 19 компаніями та Національним стендом. Розробкою концепції й дизайну стенда займався Офіс з просування експорту, створений при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі.
«Національний стенд буде зосереджений на можливостях, які Україна пропонує китайським інвесторам в області інвестицій, харчової та переробної промисловості, індустріалізації, машинобудування, креативних індустрій, інформаційно-комунікаційних технологій, туризму та освіти», — зазначила М. Каганяк. За її словами, для України важливо представити на CIIE різні галузі, щоб продемонструвати «всю палітру сучасних українських ідей, продуктів і розробок».
До складу експозиції Національного стенда площею 136 кв. м, крім іншого, увійдуть товари і послуги 17 українських компаній, які були відібрані на конкурсній основі з більш як ста претендентів. Зокрема, на ярмарку продемонструють інтерактивні столи, рюкзаки з LED-екраном, роботизований екзоскелет для реабілітації людських кінцівок, систему для поліпшення властивостей важкого палива і т. д. «Ми звертали увагу на унікальність, якість, інноваційність, креативність продуктів та їх експортний потенціал у КНР», — сказала М. Каганяк.
Також на Національному стенді можна буде ознайомитися з електронним каталогом українських виробників, які не братимуть участі у виставці, але готові експортувати свою продукцію до Китаю. «Наша мета — показати краще з того, чим Україна може вражати і захоплювати, що може бути цікаво китайському ринку, дистриб’юторам та інвесторам», — наголосила М. Каганяк.
Керівник Офісу з просування експорту також зазначила, що Україна не випадково приділяє особливу увагу участі в CIIE. «Для України й українського бізнесу Китай — це «ринок у фокусі», тобто ринок, на який націлені українські виробники та в якому вони бачать великі перспективи. CIIE важлива ще й тому, що в нас є мета перейти до експорту наукомісткої й інноваційної продукції», — пояснила М. Каганяк.
Вона нагадала, що за підсумками 2017 року товарообіг між Україною і Китаєм збільшився на 17,9% і сягнув 7,69 млрд доларів США. «Ця цифра може зростати й надалі, і ми впевнені, що участь України в CIIE сприятиме цьому щонайкраще. Особливо враховуючи той факт, що за наступні п’ять років КНР планує імпортувати товарів і послуг на понад 10 трлн американських доларів», — сказала М. Каганяк.
Думку керівника Офісу з просування експорту поділяє Геннадій Шестак — генеральний директор української компанії Ugears, продукція якої буде представлена на CIIE.
«Перший Китайський міжнародний ярмарок дуже важливий для українських виробників, оскільки їм дуже складно вийти на зовнішній ринок, зокрема на такий серйозний ринок, як китайський. Цей ярмарок — просто неоціненна допомога», — заявив він кор. Сіньхуа.
Компанія Ugears виготовляє механічні 3D-пазли з дерева на власних виробничих потужностях у передмісті Києва. Вона була заснована в червні 2014 року і за чотири роки перетворилася зі стартапу на досить велике підприємство — штат компанії вже нараховує майже 200 осіб.
За словами Г. Шестака, Ugears поставляє свою продукцію до 80 країн, завойовуючи покупців високою якістю та цікавими конструкторськими рішеннями. Приблизно два роки тому Ugears почала експортувати 3D-пазли до КНР. Г. Шестак зазначив, що цей крок був украй важливим для компанії: «Китайський ринок дуже перспективний і ємний. До того ж він цікавий і специфічний. У нас є моделі, які мають дуже високу популярність саме на ринку Китаю».
Водночас Г. Шестак визнав, що працювати в КНР непросто через високу конкуренцію. Це й стало однією із причин, з якої Ugears вирішила представити свою продукцію на CIIE. «Ярмарок буде для нас одним із каналів для просування на китайському ринку», — сказав Г. Шестак.
При цьому в Ugears сподіваються, що участь в CIIE допоможе компанії не тільки суттєво наростити обсяги продажів у КНР, а й одержати певні іміджеві вигоди. «Ми покажемо, що ми надійні партнери, з якими можна вибудовувати довгострокові, перспективні відносини», — пояснив Г. Шестак.
У рамках CIIE у Китай також вирушить велика українська бізнес-делегація в складі майже 200 осіб. Вона відвідає ярмарок, візьме участь у ділових заходах у Шанхаї та Пекіні і проведе зустрічі із представниками торгово-промислових кіл КНР.
Передбачається, що делегацію очолить Перший віце-прем’єр-міністр — міністр економічного розвитку і торгівлі Степан Кубів. На думку чиновника, участь України в CIIE відкриває перед країною широкі перспективи в сфері торговельно-економічного й інвестиційного співробітництва із КНР та іншими державами. «Це прекрасна нагода для України представити на глобальному рівні український торговельний і інвестиційний потенціал, наші чудові продукти і послуги, а також надати українському бізнесу унікальну можливість вийти на ринок Піднебесної», — заявив С. Кубів.
Зі свого боку, глава Української асоціації Шовкового шляху Silk Link Ірина Никорак наголосила, що українська делегація готується представити в Шанхаї насичену програму. «Ми будемо організовувати воркшопи і круглі столи, що стосуються інвестиційного потенціалу України, тих проектів, які українські регіони можуть запропонувати китайським компаніям, і конкретних напрямів для взаємовигідного співробітництва між Україною й КНР у форматі B2B», — уточнила І. Никорак. Вона також висловила впевненість, що ці заходи дадуть користь представникам бізнесу обох країн.

Надія ПОДОПЛЄЛОВА, Альона ЛЯШЕНКО.

 

Основні факти про перший Китайський міжнародний імпортний ярмарок

Китай проводитиме свій перший імпортний ярмарок з 5 по 10 листопада цього року в Шанхаї (Східний Китай). У Китайському міжнародному імпортному ярмарку (CIIE) візьмуть участь більш як 130 країн і регіонів світу, а також понад 2 800 компаній. Пропонуємо ознайомитися з основними фактами цього заходу:

Можливості

Протягом дев’яти років поспіль Китай був другою за величиною країною-експортером товарів у світі. В 2017 році на КНР припало 10,2 % світового імпорту.
Після скасування мит на більшість імпортних ліків у травні та зниження тарифів на автомобілі і споживчі товари в липні, країна оголосила про зниження тарифів на імпорт 1 585 найменувань промислових товарів з 1 листопада, включаючи механічне обладнання, комплектуючі та сировинні матеріали.
CIIE збере 160 тис. закупників з понад 80 тис. китайських і закордонних компаній, перевершивши сподівання організаторів, які очікували залучити до участі 15 тис. підприємств.

Широка участь

CIIE залучить компанії із усіх країн-членів «Групи 20» і 50 держав, що розташовані уздовж «Поясу і шляху».
Понад 30 із 44 найменш розвинених країн візьмуть участь у заході. Експо надасть менш розвиненим країнам по два стандартні стенди безплатно кожній.
У ярмарку візьмуть участь більш як 200 підприємств із рейтингу 500 найбільших світових компаній Fortune Global 500, а також широкий спектр малих і середніх підприємств, таких як експортери фруктів з Південно-Східної Азії та виробники кави з Південної Америки.
Китай надав статус «почесний гість» 12 країнам, зокрема: Бразилії, Канаді, Єгипту, Німеччині, Угорщині, Індонезії, Мексиці, Пакистану, Росії, ПАР, В’єтнаму та Великій Британії.

Високотехнологічна продукція

Китай є одним з найбільших у світі ринків високотехнологічної продукції, такої як промислові роботи, чипи і верстати.
Високотехнологічне та «розумне» обладнання розміститься на найбільшій виставочній зоні CIIE площею 60 тис. кв. метрів.
Експоненти, як очікується, продемонструють понад 100 нових продуктів і технологій під час проведення Експо.
Німецький виробник Waldrich Coburg покаже 200-тонний фрезерний верстат — найбільший експонат майбутнього ярмарку.

Відомі компанії

CIIE прийме американських гігантів-виробників чипів Qualcomm і Intel, японських «важковаговиків» електроніки Sony і Panasonic, а також лідерів споживчих товарів Unilever і Lego.
Більше того, в Експо візьмуть участь вісім лідируючих у світі виробників верстатів, які вперше продемонструють 10 експонатів у Китаї, Азії чи навіть у світі.
У рамках CIIE свій перший вихід на китайський ринок зроблять польське інвестиційно-торговельне агентство та канадська фірма повсякденних товарів Blue skin.

Триста тисяч відвідувачів

Очікується, що майже 300 тис. осіб відвідають ярмарок, який проводиться в Шанхаї. Муніципалітет заявив, що він готується прийняти відвідувачів Експо й має намір контролювати ціни на номери в готелях у період з 26 жовтня по 14 листопада.
Залучені до роботи на майбутній CIIE більш як п’ять тисяч волонтерів нададуть послуги англійською, японською, російською, арабською, іспанською, португальською та французькою мовами. Всі волонтери пройшли різноманітні тренінги з мовної підготовки, міжособистісної комунікації, подолання стресу та протоколу обслуговування.

Шанхай

Шанхай — це промисловий і комерційний центр, чисельність населення якого становить майже 24 млн осіб. Це одне із перших у Китаї міст, які встановили економічні зв’язки із закордонними країнами. Порт Шанхая вже сім років поспіль лідирує у світі з обороту контейнерів.
У рамках підготовки до ярмарку Шанхай заснував спеціалізований суд і судову групу для розгляду цивільних і комерційних справ, що стосуються Експо, конференції та виставочної індустрії, місця проведення заходу, а також комерційних справ, що стосуються іноземців.
Також створений спеціальний центр для вирішення спорів відносно прав інтелектуальної власності.
Адміністрація мегаполіса відремонтувала дороги на околицях біля місця проведення ярмарку, а також розробила додатки для смартфонів, щоб краще орієнтуватися на дорогах у даній зоні.
Крім цього, вона додала вісім автобусних маршрутів і підготувала 100 додаткових автобусів для заходу.