Обласна влада Сумщини прозвітувала перед журналістами та громадськістю про роботи, виконані на автомобільних шляхах у 2018-му. За словами першого заступника голови облдержадміністрації Вадима Акпєрова, минулого року на будівництво та ремонт доріг витратили 1,2 млрд грн. Це вдвічі більше, ніж у 2017-му, і в десять разів більше, ніж у 2013-му. Загалом відновили 86,2 км автошляхів, з яких 64,4 км — державного значення.

На сьогодні Сумщина має 7,2 тис. км автошляхів, з яких 2,1 тис. км державного значення. Якщо вдатися до суто арифметичних підрахунків, можна зробити висновок, ніби регіону на впорядкування доріг необхідні астрономічні кошти. Адже якщо на 86,2 км використали 1,2 млрд грн, скільки треба буде використати на 7,2 тис. км?! Однак прямо пропорційної залежності тут бути не може, бо насамперед відновлювали найбільш розбиті дороги, які у деяких випадках прокладали практично заново.

— Сьогодні в Україні виділяються безпрецедентні кошти на дорожню галузь, — вважає В. Акпєров. — Ми відновлюємо дороги, які десятки років не знали ремонту. У 2019-му ця робота триватиме, і я впевнений, що невдовзі матимемо дороги європейського зразка.

Начальник обласного управління інфраструктури Володимир Дудченко поінформував, що на реконструкцію українських доріг нинішнього року передбачено витратити 55,6 млрд грн. 14,7 млрд грн із цієї суми піде на місцеві дороги. Сумщині на ремонт і утримання автошляхів місцевого значення, на вуличні та комунальні дороги перепаде 573,7 млн грн, які перерахують із держбюджету у вигляді субвенцій. За словами В. Дудченка, нині Служба автомобільних доріг на Сумщині та управління інфраструктури ОДА формують перелік об’єктів, які ремонтуватимуть 2019-го.

Тим часом стало відомо, що торік на автошляхах області працювала лише половина із придбаних контрольно-вагових комплексів. Якщо 2019-го ситуація повториться, астрономічні суми, виділені на реконструкцію доріг, можна буде вважати викинутими на вітер: велетенські фури, навантажені під зав’язку, за кілька тижнів безконтрольного пересування знищать усю роботу.

Минулого року із шести контрольно-вагових комплексів було задіяно лише три. Решту — пересувні комплекси вагового контролю, які Сумщині помпезно вручили представники Укртрансбезпеки, чомусь не забезпечили пально-мастильними матеріалами, тому вони здебільшого не працювали, а простоювали.

За словами заступника начальника управління Укртрансбезпеки у Сумській області Олександра Танченка, на нинішній рік передбачені кошти у тому числі й на пальне, тож дороги від навантажених понад норму автомобілів убезпечать. Чиновник стверджує: наші шляхи витримують лише транспортні засоби, вага яких не перевищує 40 тонн. Більшість транспортних комунікацій прокладали ще за радянських часів, а тоді найважчим автомобілем, який міг ними проїхати, був 30-тонний КамАЗ. Нині деякі фури важать до 100 тонн, тому неважко уявити, що такий автомобіль може вчинити з дорогою.

Окрім обласної влади, контролювати вантажний транспорт на дорогах планують і місцеві керманичі. Зокрема, міський голова Сум Олександр Лисенко розпорядився, щоб уже навесні контрольно-вагові комплекси встановили на кожному головному в’їзді до обласного центру. Таких Суми мають п’ять.

Сумська область.