У Німеччині почав діяти новий закон про упаковку. Ідеться, зокрема, про те, щоб якомога більша кількість матеріалів і для неї, і з неї збиралася і перероблялася. А також аби спонукати виробників товарів застосовувати щонайменшу кількість одноразової тари.

Новий закон передбачає застосування упаковок на всі випадки життя, а також рекомендації для того, аби якомога більше відходів з них і сміття переробляти для повторного застосування. Приміром, переробка кількості відходів зі скла зросте з 75% до 80%, паперу, картону й чорних металів — із 70% до 90%, картонних упаковок з-під напоїв — з 60% до 75%, пластику — з 36% до 59%, а 70% усіх напоїв розливатиметься у багаторазову тару.

Також роздрібні мережі зобов’язані на полицях з напоями повідомляти, який саме вид упаковки — разовий чи багаторазовий — для них застосовується. Неодмінне використання багаторазової запроваджується для фруктових і овочевих напоїв, розбавлених газованою водою, а також для молочних напоїв із вмістом молока понад 50%.

Громади зможуть вимагати від мешканців збирати використану тару в контейнери, а не в пакети, щоб сміття не розсипалося на вулицях, а також для економії витрат на одноразові пакети. Комуни самі мають право вирішувати, запроваджувати чи ні окремі контейнери для вторинної сировини, приміром, для старого металевого посуду, поламаних дерев’яних полиць, вішаків тощо. Роздрібні мережі та інтернет-магазини, котрі торгують товарами в упаковці, відтепер зобов’язані самотужки забезпечувати її прийом назад і переробку. Для поліпшення контролю за процесом компанії зобов’язані зареєструватися у спеціальному реєстрі Lucid.

Але ці зміни ще далеко не останні. Адже водночас країни ЄС і представники Європарламенту домовилися про повну заборону низки одноразових пластикових виробів до 2021 року. Директива зобов’язує країни — учасниці спільноти своєчасно ухвалити національні закони про вилучення з ринку одноразового посуду, трубочок для коктейлів та інших пластикових товарів одноразового застосування.

Деякі інші товари — із вмістом синтетичних матеріалів — неодмінно мають маркуватися. Приміром, на вологих серветках будуть попередження про шкоду від них довкіллю. До речі, роздрібні мережі та мережі швидкого харчування Aldi, Lidl, Rewe, Starbucks підтримують такі заходи і найближчим часом мають намір відмовитися від пластикових виробів.

Новий закон про використання упаковок та вторинну їх переробку активно обговорюється у німецьких ЗМІ. Приміром, «Франкфуртер альгемайне цайтунг» детально розповідає, що, де, коли, як саме громадяни мають робити, аби не використовувати надмірну кількість упаковок, а також дисципліновано збирати їх надлишок і здавати на переробку.

Берлін.