Відомство має намір звести великий комплекс для приймання, накопичення, зберігання та бункерування LNG-танкерів. Зазначимо, порт Рені належить до одного із ключових мережевих транзитних коридорів, визначених ЄС.

За словами чиновників, проект дасть змогу активізувати роботу порту й стимулюватиме економіку Одеського регіону. Також вони посилаються на європейську директиву від 2014 року, за якою країнам-учасницям слід забезпечити доступ суден до інфраструктури заправлення зрідженим газам. Адже за новими екологічними нормами всім їм незабаром доведеться різко зменшити викиди шкідливих речовин, а значить — відмовитися від використання як палива мазуту. Вартість проекту поки що не називають.

Утім, зазначають експерти, значно більше значення проект має для енергетичної безпеки країни. Адже завдяки його реалізації Україна зможе закуповувати зріджений природний газ і потім через Рені відправляти його в «трубу». Щоправда, значних обсягів поставок порт забезпечити не зможе.

— Будувати термінали ЗПГ слід було ще в 2015 році. Тут питання не в економіці, а в обороні держави. Адже в разі відкритої війни перші бомби впадуть саме на магістральні трубопроводи, — каже енергетичний експерт Андрій Старостін.

За його словами, завантажити термінал у Рені можна «турецьким» газом. Формально Україна може закуповувати газ у Катару, і за своп-операціями отримувати його з турецьких сховищ на турецьких же танкерах. Так розв’язується й проблема проходження Босфору.

— Думаю, довго інвесторів шукати не доведеться. Адже потенціал у ринку LNG значний. Його можна не тільки відправляти в конфорки через систему газопроводів, а й поставляти невеликим підприємствам, — пояснює А. Старостін.

Звичайно, економічно вигідніше транспортувати газ трубами, але останні не завжди доходять до споживачів. І якщо йдеться про середній бізнес, наприклад, із виробництва кераміки або навіть фермерів з їхніми сіносушарками, то їм набагато вигідніше купити бочку газу, ніж тягнути газопровід. Тим паче що паливо вони використовують нерегулярно.

А чиновники, говорячи про перспективи проекту, згадують про близькість Рені до міжнародної траси Одеса — Бухарест і активізацію торгівлі з Євросоюзом. Це, вважають вони, має привернути увагу потенційних інвесторів. Активи термінала передадуть у довгострокове управління інвестора разом із правом користування суміжною інфраструктурою порту. Інвестор отримає також право на участь у низці міжнародних і європейських тендерів на розвиток мережі терміналів ЗПГ (TEN-T).