Ні для кого не секрет, що численні поїздки за кордон «по корисний досвід» насправді є туризмом за бюджетний кошт для різнокаліберного начальства та наближених до нього осіб. А от у Каховці на Херсонщині знайшли спосіб гарантувати громаді справжню користь від таких контактів. Отримавши запрошення для педагогів на стажування у школи та дошкільні заклади польського міста Олесниця, тут оголосили відкритий конкурс. Претендентам потрібно було представити есе, у якому визначити бачення змін і впровадження нових підходів у педагогіці, а також своє місце у цих реформах.

Із 37 учасників конкурсу журі обрало п’ятьох — талановитих фахівців з інклюзивної освіти, молодих вчителів, вихователів дитсадків. Саме вони й отримали «квиток» до Олесниці (з муніципальної скарбнички на поїздку виділили понад 50 тис. грн), де впродовж тижня знайомитимуться з особливостями викладання у тамтешніх навчальних закладах, взаємодією освітян з учнями та батьками тощо.

«Якщо нашим педагогам пощастить запозичити у польських колег корисні технології чи просто окремі цікавинки, це можна лише вітати — поїздка вже не буде марною. Але набагато важливіше, якщо стажування дасть їм змогу швидше відійти від стереотипів, осягнути новий рівень професійної свободи та можливостей вчителя, ділитися здобутками з дітьми, — каже начальник управління освіти Каховки Михайло Гончар. — Саме заради цього і є сенс витрачати кошти платників податків. Та й програму обмінів ми налаштовані розширити. У перспективі — поїздки до навчальних закладів Туреччини та Білорусі. Природно, відбиратимемо учасників програми також за конкурсним принципом».