На знімку: Сергій Толстіхін продемонстрував велоспорядження, оснащене сонячною батареєю.

Фото автора.

Хмельничани Сергій Толстіхін та Юля Мазур їдуть не тільки, щоб світ подивитись, а й про себе та Україну розповісти. Адже протягом подорожі вони планують організовувати зустрічі з місцевими прихильниками «зеленого» туризму, розповідати про нашу країну, рекламувати вітчизняні туристичні маршрути.

Така ідея народилась не випадково. Пара мандрує на велосипедах уже давно. Об’їздили чи не всю Україну, побували і в сусідніх країнах. Але варто лише раз відчути, як вітер підганяє тебе вперед, а за спиною залишаються сотні кілометрів доріг, щоб вирушати у подорож знову і знову. Сергій і не помітив, як захоплення велоспортом і здоровим способом життя із хобі переросло в справу життя. Адже він очолює туристичне консалтингове бюро, разом із Юлею розробляє концепцію «зелених» маршрутів Green Points. А ще бере участь у роботі Хмельницького енергетичного кластера.

Саме останнє підштовхнуло до того, щоб «пофарбувати» цю подорож у зелений колір. Пара хоче продемонструвати, як природа і сонце можуть допомогти туристам вижити в будь-яких умовах. Для цього беруть із собою незвичний багаж. Спеціально на їх замовлення було виготовлено причіпний багажник до велосипеда. Головна його особливість у тому, що зверху розміщена сонячна панель. Швидкості руху такий причіп не додасть. Зате є гарантія, що всі електронні гаджети не страждатимуть від дефіциту енергії.

Відправною точкою для своєї подорожі обрали Каунас. Звідти маршрут проляже по північних країнах континенту. Потім об’їдуть захід та центральну частину, і на завершення — південь. Щоб вкластись у намічений термін, планують щодня долати сто кілометрів. Таке завдання — не для новачків. Але наголошують: головне — не відстані здолати, а поспілкуватись із людьми.

Задовго до початку поїздки почали вести перемовини із представниками української діаспори у різних місцях. З одного боку, цікаво почути, як їм живеться за кордоном. З другого, хочуть розповісти їм про «домашні» справи. А найголовніше — презентувати українські туристичні маршрути, зацікавити іноземців, надати ширшу інформацію про нашу країну.

Не без гордості додають, що практично все їхнє спорядження і багаж, які візьмуть у дорогу, — продукція українських виробників — від причепу на сонячних батареях до харчів, одягу, дорожніх сумок... Виробники жваво відгукувались на прохання допомогти. Адже далеко не завжди можна отримати шанс для такої реклами.

Самі ж Юля та Сергій переконані: головною метою їхньої поїздки має стати реклама України. Подорожуючи Європою, вони запрошуватимуть у гості до себе.