Черги в «Енери Вінниця» не тільки у приміщенні, а й на вулиці.

Фото Віктора СКРИПНИКА.

Електронна петиція з вимогою перевірити роботу енергокомпанії ТОВ «Енера Вінниця» оприлюднена на офіційному інтернет-представництві глави держави. Що призвело до появи такого звернення?

Ця петиція зареєстрована під номером 22/061512-еп під назвою «Фінансова та антикорупційна перевірка енергетичної компанії ТОВ «Енера Вінниця». Автором значиться вінничанка Ілона Хуторна. У тексті сказано, що «ТОВ «Енера Вінниця» недобросовісно виконує свої функції... Зокрема, робить нарахування у бік збільшення плати за електрику, після чого вимагає від споживачів сплатити неіснуючі борги. Йдеться також про незручності в обслуговуванні, постійні черги, відсутність реакції на звернення.

Хвіст черги тягнеться на вулицю

У наявності черг кореспондент «Голосу України» переконався особисто. Біля головного офісу на вулиці Пирогова, 131 у Вінниці у черзі перебувало понад 30 осіб. У всіх одна проблема — отримали платіжки із завищеними сумами. Насправді на лічильниках одна кількість використаної електрики, а в платіжках інша. Щоб з’ясувати причину і потрапити до контролерів, доводиться шикуватися у чергу.

— Відколи «Енера», відтоді черги, — каже одна з жінок. — Заборгованість мені виставили невелику — 41 гривню, але насправді я нікому нічого не винна, бо сплачую за показниками лічильника. Тим часом борг переходить із місяця в місяць і щоразу більшає.

Троє із черги допитуються, де кабінет керівника. Їм показують на двері ліворуч у цьому ж приміщенні. Директора товариства на місці не виявилося. Пояснити, коли буде, людям не змогли.

Повертаються назад, просять у черги зайти у зал, щоб з’ясувати, чому так повільно обслуговують людей. У залі шестеро працівників. Запитують, скільки з них обслуговують побутових споживачів. Їм показують на два столи, за кожним з яких по одному працівнику. Тобто безкінечну чергу обслуговують тільки двоє осіб.

— Хіба не можна долучити ще когось? — невдоволено запитують жінки. — Хіба вам не шкода людей, які мліють на сонці?

У відповідь — мовчанка.

— Це ж не перший день черги, — каже ще один чоловік. — Сусід приходив місяць тому. Те само було. Йому тоді сказали, мовляв, сплатіть те, що написано, а ми зарахуємо вам це в майбутній платіж.

— Що це за контора «Енера» і звідки вона взялася? Хто це ще має на нас заробити? — запитує чергу ще один чоловік.

— А ви почитайте в Інтернеті, хто її власник, то, може, дещо зрозумієте.

У районах області ситуація схожа на Вінницьку.

Сплатила не тій організації

Віра Нароган із села Тиманівка Тульчинського району повідомила, що з появою «Енери» в неї з’явилися борги за електрику. Хоча, стверджує, сплачує щомісячно за показниками лічильника.

Наприкінці травня жінка отримала платіжку, де зазначено 851 гривня боргів. У попередній платіжці сума боргу становила 684 гривні.

— Як таке може бути, якщо на перше січня не було жодної гривні боргів? — запитує жінка.

У підприємстві Тульчинські районні електромережі їй пояснили, що у січні вона сплатила кошти не тій організації — замість «Вінницяобленерго», як раніше, мала розрахуватися з новим постачальником — ТОВ «Енера Вінниця».

Їй порадили написати заяву, щоб сплачені кошти одна організація переказала іншій. Так вона й зробила. Однак у наступні місяці сума боргу тільки збільшувалася.

Кошти повернуть протягом десяти днів

Олексій Тарарака, комерційний директор розподільчої компанії АТ «Вінницяобленерго»:

— В області нараховується 20 тисяч побутових споживачів, які у січні внесли кошти за використану електроенергію на рахунок нашого товариства «Вінницяобленерго» замість ТОВ «Енера Вінниця». Ми виробили спільний алгоритм. Тепер споживачам не доведеться ходити від однієї компанії до іншої, щоб з’ясувати ситуацію.

У Вінниці у трьох «Прозорих офісах» працюють по одному працівнику від нас і від «Енери». Міська влада також надала робочі місця у семи Центрах обслуговування (колишніх ЖЕКах). Виготовили бланки заяв для споживачів, які сплатили не тій організації. Кошти повертатимуть протягом десяти днів із часу надходження таких заяв до нашого товариства на зазначений споживачем рахунок.

Довідково

Починаючи з 1 січня 2019-го постачальником електроенергії в області є ТОВ «Енера Вінниця». Нова структура створена АТ «Вінницяобленерго», з яким раніше споживачі розраховувалися за електрику. З відкритих джерел відомо, що кінцевим бенефіціаром-власником ТОВ «Енера Вінниця» є людина, зареєстрована у Болгарії. Вона ж власник ще однієї компанії у Києві. Її ім’я згадується в одному зі скандалів навколо приватизації земельної ділянки у Печерському районі столиці.

Коментар прес-служби ТОВ «Енера»

На запит журналіста прес-служба ТОВ «Енера» надіслала письмову відповідь, в якій причиною неіснуючих боргів називають збій у роботі комп’ютерної програми:

— Споживачі отримують платіжки з некоректними даними, програмне забезпечення потребує удосконалення. Закликаємо населення звертати увагу лише на показники фактично спожитої енергії. Якщо споживач сплатив рекомендований платіж, то йому буде зарахована переплата на наступний місяць.

В області створено 27 центрів обслуговування клієнтів, які розташовані в кожному районі. У Вінниці він розміщений за адресою вул. Пирогова, 131.