У селищі міського типу Олександрівка обидва мости — один над залізничною колією (на знімку), другий через річку Тясмин — перебувають в аварійному стані. Не менш жахливий вигляд має й сама дорога райцентром, яку ніяк не об’їхати, якщо ви прямуєте з Києва до Кропивницького і далі на південь чи в зворотному напрямку.

Днями жителі Олександрівки звернулися до Президента України з проханням вплинути на ситуацію, акцентуючи увагу на тому, що у разі обвалу мосту (мостів) Київ буде відрізаний від півдня країни. Більше того, якщо це станеться, людські жертви неминучі. Активіст Артем Чабану у відеозверненні наголошує, що постраждати від аварії (на залізничному мосту) можуть не тільки автомобілісти й пішоходи. Ризикують і пасажири потягів, що проходять під ним. Адже нині наближення кожного поїзда супроводжується тремтінням усієї конструкції. До того ж міст прогинається під колесами вантажівок.

Селищний голова Олександр Безпечний стверджує, що фінансів для ремонту мостів в Олександрівці (споруди перебувають на містечковому балансі) немає. «Дорогою Н-14 Київ —Миколаїв за добу проходить кілька тисяч вантажних автомобілів, чиї «тоннажі» перевищують допустимі норми, — пояснює Олександр Безпечний. — Мости визнали аварійними ще 2015 року, склали кошторис ремонтних робіт. Сума вже тоді перевищувала можливості місцевого бюджету — 47 млн грн. Тепер за скромними підрахунками потрібно сто чотирнадцять мільйонів. Це при бюджеті селищної ради 16 млн грн на рік...»

Перший заступник голови Олександрівської РДА Анатолій Каражбей зауважує, що впродовж останніх чотирьох років місцева влада неодноразово зверталася з клопотанням про ремонт до вищих керівників. Просили також зняти непосильну ношу з Олександрівки, передавши аварійні комунікації на обслуговування Укравтодору. Але гроші не виділяються, а закріплений за мостами статус комунальної власності залишається незмінним.

Ходити залізничним мостом страшнувато. На ньому є чимало місць, де проглядають рейки. При тому до них метрів двадцять чи й більше. Перила давно просяться на брухт. Якщо міст демонтувати й перенести в інше місце, то з нього, мабуть, ще вийшла б непогана кладка через невеличку річку. Але нині в нього інше призначення. І це лякає. Тисячі автомобілів щодня курсують ним просто тому, що альтернативного шляху немає.

Фото Івана КОРЗУНА.

P. S. «Голос України» вже звертав увагу посадовців на аварійний стан мосту в Олександрівці («А віз і нині там?», «Голос України за 17.04.2019). Проте, судячи з усього, коли біда докучить, то й розуму научить!