Гуркіт у небі змушує підняти голову — високо в блакиті винищувач примушує літак-порушник приземлитися на військовому летовищі в Гавришівці (Вінниччина). Водночас з військово-транспортного Ан-26 на Житомирщині десантуються круті профі з 95-ї десантно-штурмової бригади. У Карпатських горах екіпажі відпрацьовують пошуково-рятувальні навички. А тим часом курсанти Харківського національного університету Повітряних сил імені Івана Кожедуба на вертольотах та літаках 456-ї гвардійської бригади транспортної авіації проходять практику. Це лише кілька аспектів життєдіяльності особового складу частини, якій днями виповниться 79 років!

Командир частини, полковник Андрій Сідаш (на знімку), додає:

— Ми відповідаємо на всі виклики сьогодення й виконуємо всі завдання, які ставлять перед нами командувач Повітряних сил ЗСУ, Головнокомандувач ЗСУ, Президент України. Зокрема, аеромедичну евакуацію хворих та поранених. У нас є унікальний борт Ан-26 «Віта», в якому надають допомогу від первинної до проведення операції під час польоту (в разі потреби), вертоліт та літак імені Героя України Дмитра Майбороди. Перевезення особового складу управління військами — загалом усі завдання, які перед частиною ставляться, виконуються в повному обсязі.

Командир високо оцінює підготовку курсантів Харківського національного університету Повітряних сил України, які проходять нині льотну практику в бригаді: майбутні льотчики на літаках і вертольотах та штурмани. Каже, що взяв би всіх до складу бригади. Особлива потреба в пілотах. Але штатні посади штурманів усі зайняті. Утім, хоча б одного взяв би. Середній наліт за півроку перевалює за 40 годин на льотчика. Інтенсивність льотної підготовки за планом зростатиме, а відтак і наліт.

Командир бригади Андрій Сідаш:

— Ми вже значно підвищили наш рівень бойової готовності: підготували багато молодих льотчиків, штурманів, інженерно-технічний склад, зв’язківців. Кілька років поспіль працюємо над підготовкою курсантів 4—5 курсів. Середній вік особового складу, посміхається командир, приблизно такий, як і в нього, — до 38 років.

— Військовій частині транспортної авіації ПС ЗСУ 18 серпня виповнилося 79 років. Вона свято шанує та примножує бойові традиції. Утім, відзначатимуть урочисто трохи згодом. Адже 9 серпня попередній командир, полковник Олег Нечипорук, який із 31 року військової служби дев’ять очолював славний бойовий колектив, попрощався із прапором. Служба є служба — його перевели на вищу посаду. Командиром став 36-річний полковник Андрій Сідаш. Разом вони прослужили 14 років. Екс-командир був спочатку в Андрія командиром екіпажу, потім інструктором й наставником. Обидва — учасники бойових дій на сході нашої країни. Лише в 2014-му кількість вильотів 456-ї бригади з доставкою необхідного в зону бойових дій та виконанням інших бойових завдань сягала майже 600.

Командир бригади Андрій Сідаш:

— У бригаді 90 відсотків особового складу — учасники бойових дій. У ротаціях на схід були не по одному разу. Чимало Їх і нині з числа особового складу у відрядженнях, у різних видах ЗСУ виконують завдання в ООС. Не віддамо ані клаптя нашої України! Захищали неньку від пропутінського агресора, захищаємо і будемо в строю! Хоч би як пафосно це звучало! І так буде до ПЕРЕМОГИ НА УМОВАХ УКРАЇНИ!

І саме рішенням нового командира було перенести урочистості з нагоди дня народження військової частини. Адже 456-й бригаді транспортної авіації на День Державного Прапора України вручають новий бойовий прапор. На ньому нове ім’я бригади — імені Героя України підполковника Дмитра Майбороди, який загинув 14 липня 2014-го.

14 липня минуло п’ять років з дня загибелі командира екіпажу та його помічника — Дмитра Майбороди та Дмитра Шкарбуна. Ан-26 (з бортовим номером 19) 456-ї гвардійської бригади транспортної авіації ПС ЗСУ в той день доставляв та десантував матеріально-технічні засоби в район проведення АТО. На висоті 6500 метрів, поблизу Краснодона на Луганщині, літак було підбито керованою ракетою класу «повітря-повітря» з території Російської Федерації. Командир екіпажу Дмитро Майборода наказав екіпажу покинути літак, а сам із помічником і другом Дмитром Шкарбуном намагалися вирівняти траєкторію польоту та відвести його від населених пунктів...

Шостий рік триває російська війна проти України... Є офіційні дані про загиблих військових, цивільних громадян, серед яких чимало дітей, є цифри про матеріальні втрати України через російську окупаційну агресію... На жаль, поки що вони зростають...

Вартові неба Гавришівської військово-транспортної бригади ПС ЗСУ невтомно виконують поставлені завдання, зокрема доставляють й десантують різного роду необхідності вантажі, військовослужбовців.