Заступник міського голови Любомир Зубач вважає, що це звичайнісінька схема, яка суперечить бюджетному та цивільному кодексам, бо податок на доходи фізичних осіб має сплачуватися за місцем фактичного перебування юридичної особи.

Кожен львів’янин сплачує податки у загальний кошик, а потім вони розподіляються так: 60% — до міського бюджету, 25% — до державного і 15% — до обласного. Загальна сума податку на доходи фізичних осіб у Львові торік становила 6,8 млрд грн, з них до міського бюджету надійшло 4,1 млрд грн, а до обласного — понад мільярд. Тож не область фінансує місто, а навпаки. І, як вважає Любомир Зубач, треба поцікавитися, на які потреби зароблені львів’янами кошти витрачає облрада. Не можна плутати бізнес і владу, застосовуючи ті самі підходи. Завдання бізнесу — заробляти, а публічного управління — надавати якомога якісніші послуги.

Аналіз діяльності комунальних підприємств свідчить, що не все так просто з використанням обласного бюджету. Навіщо обласній раді, наприклад, створювати комунальне телебачення, на яке з обласного бюджету виділяють понад 20 млн грн? У Львові діє регіональна філія суспільного телебачення, яка виконує ті самі функції, але на неї не має впливу обласна влада.

Парад віртуальних переїздів нині має такий вигляд: зі Львова вже перереєструвалися обласна клінічна лікарня у селище Великий Любінь Городоцького району, обласний центр екстреної медичної допомоги у село Завадівка Турківського району, державний онкологічний регіональний лікувально-діагностичний центр у місто Старий Самбір, обласний госпіталь ветеранів війн та репресованих у селище Дубляни Самбірського району, Львівський історичний музей у місто Червоноград.

Якщо ця схема, за якою стоїть голова Львівської обласної ради Олександр Ганущин, талановитий управлінець з багатим досвідом роботи в коридорах влади, діятиме й надалі, місто втратить протягом року 100 млн грн. У відповідь міський голова Андрій Садовий пообіцяв обласним комунальним підприємствам збільшити орендну плату за приміщення. Але, схоже, обласна рада поки що переграла міську, бо на початку року вже не можна підвищувати орендну плату, а незабаром вибори до місцевих рад, які змінять конфігурацію влади у містах та районах області. Отож, запущені схеми доведеться розрулювати новим керівникам, а це вже зовсім інша історія.

Львів.