Питання авто на «єврономерах» ділить наше суспільство на два табори, і це не є добре, як і будь-який інший розкол. Цю проблему потрібно розв’язати, переконаний народний депутат Олексій Ковальов (фракція «Слуга народу»), тож зареєстрував у парламенті проект закону «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо спрощення умов ввезення на митну територію України транспортних засобів та приведення умов оподаткування до загального режиму акцизних зборів Європейського Союзу» (№ 2342).

Народний депутат переконаний: причина появи «автомобілів з Європи» в тому, що це насамперед бюджетний варіант, який дає змогу в умовах 300-відсоткового падіння вартості гривні і, відповідно, доходів, здобути транспортний засіб, який справді вже давно не є предметом багатства, а лише засобом пересування.

У пояснювальній записці до законопроекту державна політика останніх років щодо власників автомобілів на «єврономерах», називається каральною. Ідеться, зокрема, про штрафи від 8,5 до 17 тисяч гривень або позбавлення права керування на рік та вилучення авто в разі використання незареєстрованої в Україні автівки.

Законопроектом № 2342 пропонується, зокрема, з 1 січня 2021 року виключити з переліку підакцизних товарів (із скасуванням відповідних ставок акцизного податку) автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб i більше, транспортні засоби для перевезення вантажів.

Водночас запропоновано тимчасово, протягом 180 календарних днів із дати набрання чинності законом, не застосовувати коефіцієнт віку при визначенні ставки акцизного податку транспортного засобу, ввезеного на митну територію України до дня набрання чинності зазначеною законодавчою ініціативою. Крім того, законопроектом запропоновано не застосовувати екологічні вимоги «ЄВРО» для низки транс-портних засобів.

«Що стосується острахів, пов’язаних із «ввезенням брухту», то насамперед я згадую спілкування з моїми виборцями, які запитують: що краще для економіки і екології країни — «Жигулі», якому 40 років і він несе цілком реальну загрозу екології, а також здоров’ю і життю водія і пасажира, чи «Фольксваген» 2005 року, який регулярно проходив ТО в Європі?». Тож потрібно виходити з реалій, які маємо», — написав Олексій Ковальов на своїй сторінці у Фейсбуці.

Щоправда, до проекту закону не надано фінансово-економічного обґрунтування. Тож з огляду на це Міністерство фінансів у своєму екс-пертному висновку зазначає, що зміна ставки акцизного податку на транспортні засоби у 2020 році та скасування сплати акцизного податку на моторні транспортні засоби та кузови до них з 01.01.2021 року призведе до зменшення надходжень акцизного податку до державного бюджету. У разі прийняття законопроекту державний бюджет з 2021 року щорічно недоотримуватиме майже чотири мільярди гривень, які мають бути спрямовані в державний дорожній фонд.