Долаючи всілякі труднощі, нервуючи й лаючись, мегаполіс намагається звикнути до відсутності підземки в години пік. Після першого дня антивірусного транспортного колапсу в столиці була надія, що метрополітен відкриє двері. «Розробляємо план спецзаходів, щоб метро все-таки запрацювало, але з деякими обмеженнями», — обнадіяв секретар Київради Володимир Прокопів на своїй сторінці у Фейсбуці. Але незабаром голова КМДА Віталій Кличко спростував навіть таку можливість. В ефірі «Українського радіо» він сказав: «Ще раз хочу підкреслити: ми розуміємо дуже великі складнощі, які на сьогодні є через обмеження пересування по місту. Але для чого вони зроблені, я тільки пояснював і ще раз можу сказати, що дискутують на цю тему люди, які здорові. Сподіваюся, що кожен з них залишиться здоровим, і наше завдання, щоб поширення вірусу не було». Але при цьому чиновник не пояснив, як проїзд у набитих маршрутках і тролейбусах відповідає політиці «Стоп коронавірус». А користувачі соцмереж публікують просту арифметику: якщо вивести з руху 800 вагонів метро місткістю 300 пасажирів кожен, то натомість слід запустити по місту 24000 маршруток (по 10 пасажирів на одну) або 12000 автобусів/тролейбусів (по 20 пасажирів)...

Тим часом, трохи відпочивши від екстремального повернення з роботи напередодні ввечері, у четвер вранці кияни з новими силами й старим запитанням: «Навіщо треба було закривати метро?» атакували громадський транспорт. Цього разу квест із умовною назвою «спробуй — стань пасажиром», запущений владою столиці за інструкцією Кабміну, розроблювачі ускладнили додатковими умовами гри. У неї таки ввели Нацполіцію, співробітники якої на деяких зупинках дозували наповнення тролейбусів, автобусів і трамваїв, пропускаючи в салон не більше 20 осіб. Щоправда, на приватних перевізників цей контроль не поширювався. Можливо, це «рівень складності» третього дня без метро в столиці...

Стати учасником транспортного квеста за приписом КМДА могли тільки люди в масках. Але цього правила захоплюючої гри дотримувалися далеко не всі з тих, хто їхав і хто віз. Щодо норм провезення пасажирів, то в цім питанні свідомість більшості водіїв громадського транспорту за ніч значно зросла! Мабуть, вплинув дамоклів меч штрафів (від 17 до 32 тисяч) і загроза звільнення — працівники столичного пастрансу відмовлялися вирушати в рейс із переповненим салоном і викликали поліцію.

Хоч би як там було, а їхати треба! Але як? З’явилися повідомлення про те, що в деяких лікарнях Києва медперсонал, який живе, як правило, у Київській області, пише заяви на звільнення у зв’язку з тим, що не може добиратися на роботу.

Представникам важливих стратегічних професій міська влада обіцяє організувати розвезення до місць роботи. Про це заявив заступник голови КМДА Петро Пантелеєв у телеефірі. А поки, очікуючи на обіцяне, в соцмережах люди організували флешмоб «Довези медика до роботи».