Багато киян усе ще поспішають на роботу на особистому авто. Рейси громадського транспорту нині більше схожі на регулярні розвезення за спецквитками від КМДА. За антивірусними квотами водіям дозволено провозити в салоні вдвічі менше пасажирів, ніж сидячих місць.

Споживчого ажіотажу в магазинах немає. Хоча й асортимент торговельних точок у центральних і спальних районах мегаполіса може істотно відрізнятися, але ціни на продукти зростають скрізь. Як стверджує керівництво однієї з мережевих торговельних компаній, це традиційна ситуація на ринку, пов’язана із закупівлями у постачальників нової партії товару за іншою вартістю. Переважно це стосується найзатребуваніших у споживача номінацій. Влада розуміє важливість забезпечення населення продуктами, тому штаб з ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації має намір переглянути карантинні заходи та ухвалити рішення про поновлення роботи продуктових ринків, пообіцяв головний санлікар країни Віктор Ляшко.

До речі, маленькі магазинчики виявилися більш дисциплінованими за великі супермаркети. Епідеміологічні «ЦВ» виконують бездоганно: покупців у зал пускають по одному й тільки в масках. Хоча днями МОЗ роз’яснило, що захисна маска потрібна тільки хворим людям, та й, за великим рахунком, від вірусу вона не врятує, громадяни продовжують оббивати пороги аптек у пошуку цього дефіцитного атрибута нашої сьогоднішньої реальності. «Масок немає. Чекаємо з дня на день», — незмінно відповідають провізори на такий запит. Проте деякі можуть підказати, де вони є...

Аптека в районі відремонтованого Шулявського мосту. Дівчина в білому халаті за скляною перегородкою підтверджує відсутність жаданих засобів захисту в асортименті. І відразу радить звернутися в... газетний кіоск напроти.

Продавець кіоску ствердно киває головою й розхвалює «супермаски з потрійним захистом» за ціною 35 гривень за штуку, які насправді виявляються звичайними паперовими смужками на двох резинках. До запровадження заходів щодо боротьби з коронавірусом аптеки таку медичну тришарову маску (її ще називають «хірургічна») продавали за ціною 1,5 грн. Нагадаємо, цей одноразовий виріб індивідуального захисту, що в нинішній епідситуації до того ж дістав статус «прохідного квитка» до магазину, треба міняти кожні дві години.

Схоже, маски перейшли в он-лайн. Тільки замовити їх у офіційних виробників неможливо — їх там великими партіями давно викупили, швидко зорієнтувавшись у ситуації, спекулянти. Але в Інтернеті з’явилося сайтів «в одну сторінку», які активно й нав’язливо рекламують у соцмережах маски, респіратори, дезінфектори з націнкою в сотні й більше відсотків.