У селекторній нараді також взяли участь Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль, міністр внутрішніх справ Арсен Аваков, міністр інфраструктури Владислав Криклій, голова Служби безпеки України Іван Баканов та керівник Укравтодору Олександр Кубраков, інформує прес-служба глави держави.

За статистикою, останні кілька років майже кожна друга фура, що їздить українськими автошляхами, перевантажена.

«Я не думав, що, крім програми під назвою «Велике будівництво», в нашій країні, яку дуже складно було підняти на ноги, буде окрема велика проблема — як захистити частину цієї програми, а саме дороги в країні», — зауважив Володимир Зеленський на початку зустрічі. Президент заявив, що проблема з перевантаженими фурами фіксується вже на нових дорогах.

Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль зазначив, що інспектори Укртрансбезпеки з 12 травня склали майже 900 актів про перевищення габаритно-вагових параметрів, а сума штрафів за цей період становить понад 190 тисяч євро. Уряд планує з 1 жовтня збільшити на 200 осіб кількість інспекторів, які чергуватимуть на дорогах. Нині їх 141 по всій країні. Крім того, на дорогах діють дев’ять комплексів вагового контролю. До 25 червня їх буде 19, а з 1 жовтня — 78.

Кабмін передав до профільного комітету Верховної Ради законопроект про зміни до деяких законодавчих актів України щодо здійснення Державною службою України з безпеки на транспорті габаритно-вагового контролю. Він передбачає надання можливості органам місцевої влади встановлювати автоматичні комплекси габаритного контролю. Частину штрафів пропонуватиметься спрямовувати до місцевих бюджетів для відновлення доріг.

Водночас міністр внутрішніх справ Арсен Аваков зазначив, що через законодавчі обмеження працівники Укртрансбезпеки не можуть самостійно контролювати дотримання габаритно-вагових обмежень та ефективно діють лише у співпраці з поліцією. До того ж через низькі зарплати інспекторів Укртрансбезпеки існують високі корупційні ризики. Очільник МВС запропонував передати патрульній поліції функцію контролю дотримання безпеки на дорогах, серед іншого — габаритно-вагового контролю.

Президент України Володимир Зеленський доручив МВС забезпечити можливість виконання Нацполіцією функції Укртрансбезпеки щодо контролю габаритно-вагових обмежень і запропонував долучитися до протидії перевантаженості доріг і СБУ. Зі свого боку, голова СБУ Іван Баканов підтримав ініціативу Президента України та заявив про готовність долучитися до такої роботи.

Крім того, глава держави зазначив, що паралельно з терміновими заходами, спрямованими на боротьбу з перевантаженістю доріг, необхідно розробити програму реформи Укртрансбезпеки.

«Нам потрібно спільно працювати, щоб зберегти наші дороги. Немає сенсу будувати дороги, які одразу руйнують. Треба зберегти те, що маємо, і примножити новою якісною інфраструктурою. Тоді «Велике будівництво» допоможе кожному українцю», — підсумував Володимир Зеленський.