А заодно привітали 176 його випускників, які першими отримали дипломи після того, як минулоріч їхню крилату альма-матер приєднали до «поліцейського» вишу — Харківського університету внутрішніх справ. Урочистості з нагоди цих знакових дат відбувалися у парку «Придніпровський», біля тільки-но відкритого меморіального знака «Слава вертолітникам» (на знімку). Його за допомогою меценатів спорудили самі винуватці торжества.
Вітаючи викладачів, курсантів, студентів і працівників цього навчального закладу з ювілеєм, почесні гості — представники Міністерства внутрішніх справ, обласної та міської влади, згаданого вишу, ветерани-пілоти з числа випускників колишнього льотного училища цивільної авіації — згадували його «зірковий» і багато в чому воістину унікальний шлях до заслуженого визнання. Адже досі для багатьох залишається загадкою, як у гнізді для підготовки повпредів, певно, найбільш «приземленої» льотної професії поставили на крило одразу чотирьох майбутніх космонавтів. Та ще й таких знаменитих, як Олексій Леонов, Петро Климук, Володимир Аксьонов і Анатолій Левченко!
Відгадка криється у міцному корінні й, так би мовити, надійному будівельному матеріалі для того гнізда. Бо засновували його, як то кажуть, не на порожньому місці. Кременчуцьке льотне училище цивільної авіації (з 1993 року його називають коледжем) у липні 1960 року створювали на базі тамтешньої військово-авіаційної школи початкового навчання льотчиків.
Остання почала діяти у наддніпрянському місті ще 1952 року, через чотири роки школу реорганізували в училище. Тож і згадані майбутні підкорювачі зоряного простору вступали туди напередодні нової ери освоєння космосу. Всі вони саме в Кременчуці опановували ази професії військового льотчика, щоб потім, продовжуючи навчання у вишах і стаючи повітряними асами, досягти справді космічних висот...
Після того як училище перевели на «цивільні» рейки й почали готувати в ньому вертолітників, туди потяглися охочі літати на гвинтокрилах із усього світу. Досить сказати, що в Кременчуці здобували професію приборкувача гелікоптера представники 73 країн! Зрозуміло, що не лише тих, які входили до так званого соціалістичного табору чи були сателітами СРСР. Авторитет кременчуцького навчального льотного закладу був таким, що він став однією з візитівок тодішньої союзної держави й України. Пізніше буревії часу коледж, як і вся наша авіація, переживав непросто. Та навіть, ніде правди діти, опинявся на межі свого існування.
Задавнені проблеми (насамперед ті, що пов’язані з утриманням та оновленням недешевої матеріально-технічної бази для навчання) не розв’язувалися повністю навіть після того, як 1991 року він увійшов до системи Міносвіти, а 2003 року — до складу Національного авіаційного університету. Сподівання на те, що згадані й інші гордієві вузли таки будуть розрубані, з’явилися після того, як у вересні минулого року Кременчуцький льотний коледж перепідпорядкували МВС і приєднали до його профільного харківського вишу. Адже, як наголосив на згаданих ювілейних урочистостях у Кременчуці заступник міністра внутрішніх справ Сергій Гончаров, коледж стає важливою складовою створення в Україні принципово нової системи авіаційної підтримки відповідних служб. Саме тих, які покликані найоперативніше реагувати на сьогоднішні виклики та загрози для життя і здоров’я співвітчизників.
Ідеться насамперед про поліцейських, рятувальників, нацгвардійців і прикордонників, для яких гелікоптери мають стати вже не екзотикою, а, так би мовити, робочими інструментами для виконання важливих завдань служби. Тож керівництво МВС має амбітні плани створити у нашій державі третій за потужністю «профільний» вертолітний парк у Європі. А для такої сучасної крилатої техніки потрібні кваліфіковані фахівці — пілоти, техніки, авіоніки, працівники сервісних служб, яких продовжуватимуть готувати у Кременчуці вже на новому етапі діяльності коледжу. Цьогоріч у ньому, за словами заступника міністра, почнеться масштабне оновлення та модернізація парку льотної техніки. З’являться тут і сучасні безпілотники, без яких сьогодні практично неможливо уявити ефективну роботу згаданих служб.
А в тому, що така сучасна техніка буде в надійних руках, учасники урочистостей з нагоди 60-річчя Кременчуцького льотного коледжу мали змогу переконатись, як то кажуть, на власні очі. Зокрема, спостерігаючи з набережної Дніпра за авіаційним шоу над річкою. На вертольоті Мі-2 найвищий рівень пілотажу показав екіпаж у складі представників авіакомпанії «Мотор Січ» пілота-інструктора Олександра Довженка та пілота, випускниці коледжу 2015 року Аліни Бабінської. Оплески на їхню адресу лунали неодноразово. При цьому долонь не шкодували й цьогорічні випускники коледжу, які рівняються на повітряних асів і прагнуть досягти не менших висот.
Полтавська область.
Фото з сайту Кременчуцької міської ради.